A gazdasági krízis okozta nehézségeknek köszönhetően a kis- és középvállalkozások (kkv-k) többsége egyre inkább arra törekszik, hogy költségeit csökkentse, és erőforrásainak hatékonyságát növelje. A kkv-k vezetőinek 90 százaléka szerint a válság legalább egy évig vagy még hosszabb ideig is el fog húzódni, így mindannyian hosszú távú megoldások után kutatnak. A költségcsökkentés áldozatául viszont nagyon sokszor olyan erőforrások esnek, amelyek egyébként feltétlenül szükségesek lennének a vállalakozások stabil működéséhez és a versenyképesség megőrzéséhez. Ide sorolhatók a különböző informatikai és telekommunikációs szolgáltatások is. Ezekre a kiemelkedően fontos tételekre a vállalatvezetők csaknem fele kevesebbet kíván költeni, mint korábban tervezte.
Ezt felismerve a Magyar Telekom vállalati szolgáltatások üzletága, a T-Systems olyan, a piacon egyedülálló szolgáltatásokat kínál, amelyek a meglévő rendszerek optimalizálása mellett megszabadítják a vállalkozásokat számos rendszerinformatikai feladattól, forradalmi módon az alkalmazások kiszervezésével. Az ASP (Application Service Provider, alkalmazásszolgáltató) rendszer lényege, hogy a T-Systems bizonyos informatikai alkalmazásokat az interneten keresztül tesz elérhetővé ügyfelei számára, amelyekért az ügyfelek használatarányosan havidíjat fizetnek, így könnyen tervezhetővé tudják tenni a költségeiket. A szolgáltatás elindításakor nem kell hűségnyilatkozatot tenni, és belépési díjjal sem kell számolni, így az ASP-t a vállalkozások igénybe tudják venni, kockázat nélkül. A folyamatosan változó előfizetői igényekhez a társaság rugalmasan alkalmazkodik, így mindig a legideálisabb feltételek mellett működhetnek a szolgáltatások.
A kényelem mellett nem elhanyagolandó szempont a biztonság sem: a T-Systems felügyelete alatt az ügyfelek adatai a lehető legnagyobb biztonságban vannak, hiszen az adattárolást és adattovábbítást a mindenkori legkorszerűbb körülmények között végzik, magas szintű rendelkezésre állással. Ugyancsak kulcskérdés a versenyelőny megőrzése is, amelynek érdekében az ASP-szolgáltatások hátterében álló alkalmazásokat a T-Systems folyamatosan frissíti: a meglevő szolgáltatások funkcióit bővíti, valamint új szolgáltatásokat vezet be. A szolgáltatások könnyen kezelhető felhasználói felülettel rendelkeznek, így használatukhoz az alapvető informatikai jártasság elegendő, a T-Systems ügyfélszolgálata pedig a nap 24 órájában a felhasználók rendelkezésére áll.
A T-Systems az ügyfelek igényeinek minél magasabb szintű kielégítésére jelenleg négy különböző szolgáltatást kínál. A Virtualoso eMail lényege, hogy e szolgáltatás segítségével a felhasználók a Microsoft Exchange 2007 funkciók előnyeit élvezhetik: cégük kommunikációs rendszerét hatékonnyá tehetik a profi levelezőrendszerrel, naptár funkcióval és címjegyzékkel, melyeket egymás között megoszthatnak. Beruházás nélkül nemcsak jogtiszta szoftverhez, de magas szintű támogatáshoz is jutnak a szolgáltatás révén.
A Virtualoso Meeting nevű csomagban telefonkonferenciára és közös online munkára van lehetőség. A szolgáltatás lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy számítógépen keresztül virtuális tárgyalót hozzanak létre, azaz ugyanabban a dokumentumban vagy akár speciális alkalmazásban egyidejűleg dolgozzanak az egymástól távol lévő résztvevőkkel, folyamatos telefonos kapcsolat mellett.
A Virtualoso WorkPlace egy olyan online felület, amely a közös dokumentumok tárolására és biztonságos megosztására alkalmas. Egyrészt az arra felhatalmazott kollégák, partnerek, ügyfelek számára elérhetővé, akár szerkeszthetővé válhatnak dokumentumok, másrészt az alkalmazottak, ügyfelek és partnerek számára weblapot is készíthetnek ennek segítségével, így – kihasználva a világháló adta lehetőségeket – akár távolról is elérhetők.
A Virtualoso Server névre keresztelt szolgáltatás igénybe vétele esetén a vállalkozásoknak nem szükséges saját szervert vásárolniuk, és azt magas költséggel és kockázattal üzemeltetniük. Helyette virtuális szerverkapacitás, és ezzel nagy sávszélességű internetkapcsolat bérelhető és bármikor folyamatosan bővíthető a cég IT-igényeinek megfelelően. A távolról üzemeltethető, virtuális tárhely kiemelkedő biztonságot, leállásmentes működést garantál az adatok lehető legkorszerűbb raktározása érdekében.
A július óta elérhető szolgáltatások magas minőségét és ügyfélközpontú kidolgozását jelzi, hogy a termékcsaládot – annak innovatív megoldásaiért – szeptember elején rangos hazai ICT-díjjal ismerte el a szakma; a Leadership Award díjat az ITbusiness szaklap által felkért független zsűri ítélte oda a T-Systemsnek. A kitüntetéssel minden évben azoknak a hazai üzleti szereplőknek a tevékenységét ismerik el, akik példaértékű innovatív infokommunikációs megoldásokat hoznak létre, és fejlesztésükkel új távlatokat nyitnak, illetve ösztönző hatást gyakorolnak a gazdaság szereplőire. „Büszkék vagyunk az ITbusiness Leadership Award díjára. Ez alátámasztja azt a meggyőződésünket, hogy a Virtualoso révén is olyan szolgáltatásokat fejlesztünk és kínálunk ügyfeleinknek, amelyekkel vállalkozásaikat hatékonyabban tudják működtetni – fogalmazott az elismerést átvevő Papp István, a T-Systems vezetője, hangsúlyozva: a szolgáltatással lehetővé vált a vállalkozások részére, hogy az informatikai megoldásokat a távközléshez hasonlóan szolgáltatási konstrukcióban vegyék igénybe.
Ukrajna meghosszabbítja a hadiállapotot és tovább mozgósít
