Futhat a pénze után, aki a nemrég csődbe ment SkyEurope-nál vásárolt jegyet, ám a szeptember
9-én kezdődött felszámolási eljárás miatt már nem tudott elutazni a fapados légitársasággal. Az Európai Fogyasztói Központ (EFK) hálózata tegnap arra hívta fel a figyelmet: a SkyEurope közlése szerint a jegyüket bankkártyával vásárló ügyfelek visszakérhetik a befizetett összeget. Ennek részletei azonban nem világosak, mivel úgy tűnik, az egyes pénzintézetek nem egyformán kezelik a pórul járt utasok igényét.
Az EFK tudomása szerint egyes hazai bankok, például a Raiffeisen és a K&H befogadták a visszatérítéssel kapcsolatos igényeket. Más pénzintézetek ugyanakkor várakoztatják az ügyfeleket, míg egyes cégek mostanáig nem válaszoltak a fogyasztók megkeresésére. Morvay György, az EFK igazgatója, azt tanácsolja a fogyasztóknak: a légitársaság felé mindenképpen jelezzék visszatérítési igényüket, mielőtt a kártyakibocsátó bankjukhoz fordulnak.
– A jegyár visszatérítésére csak azok számíthatnak, akik a felszámolási eljárás kezdetétől számított 45 napon belül bejelentik igényüket egy, a www.efk.hu honlapon is elérhető űrlapon – hívta fel a figyelmet az igazgató.
Az EFK úgy értesült, hogy a fogyasztók a banktól akkor is visszakérhetik a pénzüket a jegyvásárlástól számított 120 napon belül, ha bizonyítani tudják, hogy felvették a kapcsolatot a SkyEurope-pal és megpróbálták visszakérni befizetésüket.
Orbán Viktor bejelentést tett a kereskedelmi kamarával való együttműködésről