Kilincselhet a jegyárért a pórul járt utas

2009. 10. 10. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Futhat a pénze után, aki a nemrég csődbe ment SkyEurope-nál vásárolt jegyet, ám a szeptember
9-én kezdődött felszámolási eljárás miatt már nem tudott elutazni a fapados légitársasággal. Az Európai Fogyasztói Központ (EFK) hálózata tegnap arra hívta fel a figyelmet: a SkyEurope közlése szerint a jegyüket bankkártyával vásárló ügyfelek visszakérhetik a befizetett összeget. Ennek részletei azonban nem világosak, mivel úgy tűnik, az egyes pénzintézetek nem egyformán kezelik a pórul járt utasok igényét.
Az EFK tudomása szerint egyes hazai bankok, például a Raiffeisen és a K&H befogadták a visszatérítéssel kapcsolatos igényeket. Más pénzintézetek ugyanakkor várakoztatják az ügyfeleket, míg egyes cégek mostanáig nem válaszoltak a fogyasztók megkeresésére. Morvay György, az EFK igazgatója, azt tanácsolja a fogyasztóknak: a légitársaság felé mindenképpen jelezzék visszatérítési igényüket, mielőtt a kártyakibocsátó bankjukhoz fordulnak.
– A jegyár visszatérítésére csak azok számíthatnak, akik a felszámolási eljárás kezdetétől számított 45 napon belül bejelentik igényüket egy, a www.efk.hu honlapon is elérhető űrlapon – hívta fel a figyelmet az igazgató.
Az EFK úgy értesült, hogy a fogyasztók a banktól akkor is visszakérhetik a pénzüket a jegyvásárlástól számított 120 napon belül, ha bizonyítani tudják, hogy felvették a kapcsolatot a SkyEurope-pal és megpróbálták visszakérni befizetésüket.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.