A magyarországi autóértékesítések lassú emelkedésére számít szeptemberben a Magyarországi Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) az augusztusban mért mélypont után. Ezt Erdélyi Péter, a szervezet társelnöke mondta el. A vezető szerint 2009-ben várhatóan 65 000 személygépkocsit helyeznek forgalomba az országban, ami becsléseik szerint jövőre 75 000 bővülhet. Lapunk kérdésére a társelnök azt mondta, hogy a magyar autópiacon nem várható úgynevezett visszapattanás, amely a nagy visszaeséseket szokta követni. Ennek az az oka, hogy a hazai piac túltelített. Az utóbbi három esztendőben évente mintegy 200 000 autót értékesítettek, ami a hasonló országokkal összevetve mintegy 60 százalékkal több, mint amennyit a lakosság és a vállalatok fizetőképes kereslete biztosított volna. Az MGE rendezvényén bemutatkozott az Autós Nagykoalíció (AN) nevű egyesület, amelyben jelenleg nem tag a márkakereskedői érdekképviselet, a Gémosz. Knezsik István, az AN elnöke kérdésünkre azt mondta, a Gémosz elnöksége még nem döntött, részt vesz-e az egyesület munkájában. Az ügy hátterében az állhat, hogy a versenyhivatal a Gémoszt – és több biztosítót – megbírságolta, a szervezetnek 360 millió forintos büntetést kell kifizetnie.
Európában szeptemberben már a negyedik egymást követő hónapban növekedett a piac a gépkocsivásárlást ösztönző állami programok hatására. A forgalomba helyezett új autók száma 6,3 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit – közölte az európai autógyártók szövetsége. A jelentés szerint szeptemberben összesen 1,3 millió új gépkocsi kapott rendszámot.
Magyar Péter saját pártja átláthatóságáról is hazudott