Megtriplázódik a következő öt év folyamán azoknak a nyugat-európai polgároknak a száma, akik mobiltelefonjukon keresztül érik el az internetet – számolt be a Forrester Research kutatóintézet. A tanulmány szerint 2014-re a fogyasztók közel 40 százaléka mobilkészülékéről is használja majd a világhálót. A kedvezőtlen gazdasági helyzet ellenére a Forrester a gyors hálózatok, az internetképes telefonok és a fix tarifák térnyerésére számít, amelyek a mobilinternetezés népszerűbbé válásában kulcsfontosságú szerepet játszanak. A következő évtized folyamán a mobilinternet hasonló sikertörténetének lehetünk majd tanúi, mint a pc-alapú internet esetében – állítja a Forrester elemzése.
A mobiltechnológia előretörése hazánkban is észlelhető, legalábbis ezt mutatják a Nemzeti Hírközlési Hatóság friss adatai. Augusztusban 722 ezerre emelkedett a három magyarországi szolgáltatónál a mobilinternet-előfizetések száma. Az előfizetések száma a júliusi 37 ezres növekedés után augusztusban 49 ezerrel nőtt, míg azon aktív SIM-kártyák száma, amelyeken az előző három hónapban adatforgalom zajlott, 29 ezerrel darabbal, 561 ezerre emelkedett.
A GKIeNET, a T-Home és a
T-Mobile most közzé tett közös felméréséből az is kiderül, hogy Magyarországon a lakosságszámhoz viszonyított arányt tekintve már 2008 végén többen vették igénybe a mobilinternet-szolgáltatást, mint Norvégiában, Kínában vagy Tajvanon. Magyarországon a 14–74 éves korú lakosságból 3,4 millió fő rendszeres internethasználónak tekinthető, mivel ők havonta legalább egy órát töltenek el a világháló elérésével vagy elektronikus levelezéssel. Az internetezők több mint a fele, 55 százaléka legalább négy éve internetezik, harmaduk 2-3 éve, míg tizedük a múlt évben vált internethasználóvá. A kutatás kimutatta azt is, hogy az eddigi tapasztalatok alapján kétesztendős időtávban a lakossági internet-előfizetések száma eléri a kétévesnél újabb számítógéppel rendelkező háztartások számát. A számítógépek, ezen belül is a laptopok árának csökkenése így közvetetten a lakossági előfizetések számának emelkedéséhez járul hozzá. Az összemérhetőség a széles sávú mobilinternet-szolgáltatás megjelenésével és egyre szélesebb körű elterjedésével viszont csak részben lehetséges, mert a mobiltechnológia az egyéni, míg a vezetékes elérési módok a háztartási igényeket hivatottak általában kiszolgálni.
Mobilinternet-szolgáltatás háromféleképpen vehető igénybe. Egyrészt a mobiltelefon képernyőjén keresztül, azon böngészve, másrészt hagyományos módon, a számítógép képernyőjén keresztül. Ez utóbbi esetben a számítógép- adatkártya, illetve USB-modem segítségével kapcsolódik a mobilhálózatra, vagy a mobiltelefon látja el a modem funkcióját. Magyarországon a mobilinternet-szolgáltatást leggyakrabban – 79 százalékos arányban – még adatkártya használatával veszik igénybe. A felmérés szerint a mobiltelefon képernyőjén a magyar mobil-internetezőknek csak a 14 százaléka böngészik. A mobilos internetezés elsősorban azok körében népszerű, akik rendelkeznek más típusú, otthoni előfizetéssel is. Ez a hozzáférési mód elsősorban a magas végzettségű férfiakra jellemző. Magyarországon a mobilinternet-előfizetéssel rendelkezők kevesebb mint fele, 45 százaléka használja kizárólag magáncélra az internetet, míg 69 százalékuk úgy véli, hogy az internetezés inkább magáncélokat szolgál. Mintegy 16 százalék azoknak az aránya, akik fele-fele arányban használják magáncélra és munkavégzésre is a mobilinternetet.
A világ fejlett és fejlődő országaiban az internet elérése SIM-kártyán keresztül jelenleg a leggyorsabban terjedő technológiának számít. A lakosságszámhoz viszonyított arányt tekintve Japánban vesznek legtöbben igénybe mobilinternet-szolgáltatást, ami nem is meglepő, hiszen tíz évvel ezelőtt, 1999-ben itt jelent meg a világon elsőként a mobilinternetezés lehetősége. Európában pedig Nagy-Britannia jár az élen. A fiatalok között a legnépszerűbb szolgáltatás még mindig az SMS. Az e-mailek mobiltelefonos elérése a japán fiatalok között mutat kiugró, 72 százalékos értéket.
Magyar Péter saját pártja átláthatóságáról is hazudott