Újabb BKV-botrány: milliárdok Regőcziéknek?

BKV-s titokszobák működtetésében, az összességében sok milliárd forintos tanácsadói szerződések megkötésében játszott döntő szerepe és tavalyi távozásakor csaknem 35 millió forintos végkielégítés felvétele után Regőczi Miklós ismét milliárdokért dolgozna a fővárosi társaságnak – értesült a Magyar Nemzet.

2009. 10. 30. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Úgy tudjuk, a fővárosnál a BKV-s botrányok legfőbb szakmai felelősének tartott Antal Attila vezérigazgató helyetteseként ismertté vált Regőczi a BKV úgynevezett midibuszainak beszerzésére kiírt pályázatán induló VT-Transman Kft. révén kerülhet megint kapcsolatba a közszolgáltatóval. Információnk szerint jelenleg is a Hagyó Miklós szocialista főpolgármester-helyettes emberét, volt székesfehérvári MSZP–SZDSZ-es képviselőt nemrég nevezték ki az Eurobus-Invest Zrt. vezérigazgatójává, menedzserszerződését két héttel a BKV-tender megjelenése után kötötték, a cégben ő az egyetlen képviselő. Az Eurobusnak jelentős, befolyásoló tulajdoni része van a VT-ben. A magát megnevezni nem kívánó informátorunk szerint legalább hárommilliárd forintos üzletről van szó, azonban a BKV-nál alig 1-1,5 milliárdra becsülik a tender nagyságát.
Az ügyben nem tűnik mellékesnek, hogy az „antali BKV-nál” a VT-Transman nem egy közbeszerzés nyertese volt, a közelmúltban felvetődött a cég neve a pécsi helyi közlekedési botránynál is.

*

– A teljes pécsi járműparkot kiszervező, majd bérbe visszaadó cég, a Hungarian Bus Zrt. ugyanis szintén a Kiter-csoport érdekeltségébe tartozott, akárcsak a VT-Transman. A Kiter csoport a pécsi botrány kirobbanása előtt a Barack (International) Limited nevű offshore cégbe menekítette vagyonát, részesedését a VT-ben pedig az Eurobus vette át. Szakmai körökben ismeretes, hogy a formális cégjogi kapcsolatokon kívül VT és a Hungarian Bus közös szakembergárdát használ – mondta informátorunk.
– A napokban zárult le a „közforgalmú autóbuszvonalak alvállalkozásban történő üzemeltetésére, benne a negyven midibusz beszerzésére kiírt közbeszerzési eljárás ajánlattételi szakasza – közölte lapunkkal Székelyné Pásztor Erzsébet, a BKV Zrt. kommunikációs igazgatója. Részletekről egyelőre nem tudott beszámolni.
Mint arról beszámoltunk, Regőczi nevéhez többek között olyan botrányos tanácsadói szerződések köthetők, mint a földalatti luxusmetróvá pozicionálása kilencmillió forintért.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.