Úgy tudjuk, a fővárosnál a BKV-s botrányok legfőbb szakmai felelősének tartott Antal Attila vezérigazgató helyetteseként ismertté vált Regőczi a BKV úgynevezett midibuszainak beszerzésére kiírt pályázatán induló VT-Transman Kft. révén kerülhet megint kapcsolatba a közszolgáltatóval. Információnk szerint jelenleg is a Hagyó Miklós szocialista főpolgármester-helyettes emberét, volt székesfehérvári MSZP–SZDSZ-es képviselőt nemrég nevezték ki az Eurobus-Invest Zrt. vezérigazgatójává, menedzserszerződését két héttel a BKV-tender megjelenése után kötötték, a cégben ő az egyetlen képviselő. Az Eurobusnak jelentős, befolyásoló tulajdoni része van a VT-ben. A magát megnevezni nem kívánó informátorunk szerint legalább hárommilliárd forintos üzletről van szó, azonban a BKV-nál alig 1-1,5 milliárdra becsülik a tender nagyságát.
Az ügyben nem tűnik mellékesnek, hogy az „antali BKV-nál” a VT-Transman nem egy közbeszerzés nyertese volt, a közelmúltban felvetődött a cég neve a pécsi helyi közlekedési botránynál is.
*
– A teljes pécsi járműparkot kiszervező, majd bérbe visszaadó cég, a Hungarian Bus Zrt. ugyanis szintén a Kiter-csoport érdekeltségébe tartozott, akárcsak a VT-Transman. A Kiter csoport a pécsi botrány kirobbanása előtt a Barack (International) Limited nevű offshore cégbe menekítette vagyonát, részesedését a VT-ben pedig az Eurobus vette át. Szakmai körökben ismeretes, hogy a formális cégjogi kapcsolatokon kívül VT és a Hungarian Bus közös szakembergárdát használ – mondta informátorunk.
– A napokban zárult le a „közforgalmú autóbuszvonalak alvállalkozásban történő üzemeltetésére, benne a negyven midibusz beszerzésére kiírt közbeszerzési eljárás ajánlattételi szakasza – közölte lapunkkal Székelyné Pásztor Erzsébet, a BKV Zrt. kommunikációs igazgatója. Részletekről egyelőre nem tudott beszámolni.
Mint arról beszámoltunk, Regőczi nevéhez többek között olyan botrányos tanácsadói szerződések köthetők, mint a földalatti luxusmetróvá pozicionálása kilencmillió forintért.