Komoly, kilenc-tizenkét órás késésekkel szállította Madridból és Londonból Budapestre utasait a WizzAir. A tetemes csúszás a hazai tulajdonú diszkont légitársaság esetében azért figyelemre méltó, mert nemrégiben jelentették be: jelenleg huszonhat gépből álló flottájukban egy pótlégibusz is üzemel a mostani esetek elkerülésére, míg a cég válság idején is biztos működését jól jelzi, hogy a nyáron ötven új gép beszerzéséről írtak alá megállapodást az Airbusszal. Az érintett utasokat azonban mindez nem nyugtatta meg, legtöbbjük – mint azt lapunk vasárnap este éppen a madridi repülőtéren tartózkodó munkatársa tapasztalta – a légitársaság csődjére gondolt. Az ijedtségnek nyilvánvaló alapjául szolgált a SkyEurope ugyancsak fapados társaság két hónappal ezelőtti csődje, amelynek természetes velejárói voltak a járattörlések is. Mint azt Kázmér Natasa, a WizzAir szóvivője érdeklődésünkre közölte, esetükben minderről szó sincs, a késés hátterében az egyik gépük műszaki meghibásodása áll, miközben a tartalék repülő a hét végi olaszországi közlekedési sztrájk okozta menetrend-változás miatt nem állhatott az utasok rendelkezésére. – Ilyen mértékű késés jól működő légitársaságoknál is előfordul, hiszen olyan ágazatról van szó, ahol a technikai meghibásodás természetesnek mondható, ennek azonban nincs köze a cég pénzügyi helyzetéhez – húzta alá Kázmér Natasa, hangsúlyozva: az utasok az ágazati előírásoknak megfelelően szendvicset és innivalót kaptak, a további kártérítési igényeket pedig egyenként vizsgálják meg.
A WizzAirhez kapcsolódó hír, hogy Chris Collins személyében új üzemeltetési vezérigazgató-helyettes érkezett a céghez. Mint azt a társaság közleménye hangsúlyozza, a tizenöt éves tapasztalattal rendelkező szakember egyebek között a stratégiai fejlesztések előkészítéséből veszi ki részét.
Biztos a leépítés a Malévnál. Három éven belül nyereségessé kívánja tenni a Malévot Martin Gauss, a légitársaság tavasszal kinevezett új, német vezérigazgatója. Ennek érdekében a jelenlegi ezerhatszáz fős állományt ezerfősre karcsúsítják. A cégvezető a Welt am Sonntag vasárnapi számában megjelent interjúban – amelyet a 168 Óra Online is idézett – kifejtette: a tulajdonosoknak régi adósságokat kell visszafizetniük, egyúttal friss tőkére is szükség van és vannak jelek, hogy ezek a kérdések megoldhatók. – A Malév annyira függ a nyári forgalomtól, mint egyetlen más európai légitársaság sem. Ezért új, téli járatokat kell indítani s arra törekedni, hogy minél több utas Budapesten át jusson úti céljához, elsősorban a Balkánon és a Közel-Keleten – hangsúlyozta Gauss.

Videón a brutális vihar, amely megrázta az országot – és még nincs vége!