Durván borult a menetrend

Egy repülőgép meghibásodásával és az olasz közlekedési sztrájkkal magyarázta a WizzAir Madridból és Londonból Budapestre tartó járatainak közel félnapos késését. A légitársaság közlése szerint a csúszás nem említhető egy lapon a SkyEurope csődje miatti járattörlésekkel, a gazdasági helyzetük biztos.

Bodacz Péter
2009. 11. 05. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Komoly, kilenc-tizenkét órás késésekkel szállította Madridból és Londonból Budapestre utasait a WizzAir. A tetemes csúszás a hazai tulajdonú diszkont légitársaság esetében azért figyelemre méltó, mert nemrégiben jelentették be: jelenleg huszonhat gépből álló flottájukban egy pótlégibusz is üzemel a mostani esetek elkerülésére, míg a cég válság idején is biztos működését jól jelzi, hogy a nyáron ötven új gép beszerzéséről írtak alá megállapodást az Airbusszal. Az érintett utasokat azonban mindez nem nyugtatta meg, legtöbbjük – mint azt lapunk vasárnap este éppen a madridi repülőtéren tartózkodó munkatársa tapasztalta – a légitársaság csődjére gondolt. Az ijedtségnek nyilvánvaló alapjául szolgált a SkyEurope ugyancsak fapados társaság két hónappal ezelőtti csődje, amelynek természetes velejárói voltak a járattörlések is. Mint azt Kázmér Natasa, a WizzAir szóvivője érdeklődésünkre közölte, esetükben minderről szó sincs, a késés hátterében az egyik gépük műszaki meghibásodása áll, miközben a tartalék repülő a hét végi olaszországi közlekedési sztrájk okozta menetrend-változás miatt nem állhatott az utasok rendelkezésére. – Ilyen mértékű késés jól működő légitársaságoknál is előfordul, hiszen olyan ágazatról van szó, ahol a technikai meghibásodás természetesnek mondható, ennek azonban nincs köze a cég pénzügyi helyzetéhez – húzta alá Kázmér Natasa, hangsúlyozva: az utasok az ágazati előírásoknak megfelelően szendvicset és innivalót kaptak, a további kártérítési igényeket pedig egyenként vizsgálják meg.
A WizzAirhez kapcsolódó hír, hogy Chris Collins személyében új üzemeltetési vezérigazgató-helyettes érkezett a céghez. Mint azt a társaság közleménye hangsúlyozza, a tizenöt éves tapasztalattal rendelkező szakember egyebek között a stratégiai fejlesztések előkészítéséből veszi ki részét.

Biztos a leépítés a Malévnál. Három éven belül nyereségessé kívánja tenni a Malévot Martin Gauss, a légitársaság tavasszal kinevezett új, német vezérigazgatója. Ennek érdekében a jelenlegi ezerhatszáz fős állományt ezerfősre karcsúsítják. A cégvezető a Welt am Sonntag vasárnapi számában megjelent interjúban – amelyet a 168 Óra Online is idézett – kifejtette: a tulajdonosoknak régi adósságokat kell visszafizetniük, egyúttal friss tőkére is szükség van és vannak jelek, hogy ezek a kérdések megoldhatók. – A Malév annyira függ a nyári forgalomtól, mint egyetlen más európai légitársaság sem. Ezért új, téli járatokat kell indítani s arra törekedni, hogy minél több utas Budapesten át jusson úti céljához, elsősorban a Balkánon és a Közel-Keleten – hangsúlyozta Gauss.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.