Két órára teljesen leállt a vasút

Meghozta a várt eredményt  az öt vasutas-szakszervezet összefogása, legalábbis abban az értelemben, hogy az egész országban teljesen leállt a vasúti közlekedés az érdekvédők reggel 10 és 12 óra között megtartott figyelmeztető sztrájkja alatt. A szakszervezetek annak érdekében nyúltak a nyomásgyakorlás legkeményebb eszközéhez, hogy a kormány ne zárjon be harminchárom mellékvonalat.

Bákonyi Ádám
2009. 11. 06. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A szakszervezetek egyöntetűen sikeresnek értékelték a sztrájkot, ezért arra számítanak, hogy a hétfőn folytatódó tárgyaláson a kormány elmozdul jelenlegi álláspontjáról. A munkabeszüntetés után a MÁV azonnal megkezdte a menetrend szerinti közlekedés helyreállítását, ám az országos szinten csak estére teljesült.
– Ellenzem a sztrájkot, s nehezményezem, amikor a szakszervezetek vasút által fizetett vezetői azt nyilatkozzák, hogy sikeres a sztrájk, mert káoszt tudtak okozni – mondta Hónig Péter. A közlekedési miniszter szerint a kormányzati tervben apróbb módosítások még lehetnek, de annak fő vonalaitól nem térhetnek el, hiszen akkor valakinek fedeznie kellene a többletköltségeket, vagy biztosítania azt a többletforrást, amire most nincs fedezet.
*
A jelek szerint a kormány sem veszi a vasutas- és az egész társadalom üzenetét. A kabinet várhatóan ma benyújtja be a T. Háznak azt a javaslatot, amely szerint a vasúti törvényből kivennék a vasútvonalak felsorolását, így az egyes mellékvonalak bezárását a jövőben a kormány hatáskörébe utalná parlamenti jóváhagyás nélkül.
Eközben „Fejleszteni, nem bezárni!” feliratú transzparensekkel tiltakoztak a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Zajta lakói és a környéken élők a vasúti szárnyvonalak bezárása ellen a község vasútállomásán. Tilki Attila, Fehérgyarmat fideszes polgármestere szerint Szabolcsban összesen 256 kilométert érint a „vasút csonkolása”. A Veszprém és Zirc közötti vasútvonal megmaradása érdekében levélben fordult Sólyom László köztársasági elnökhöz Navracsics Tibor. „Önt, mint a természetvédelem és a Cuha-völgyi vasút támogatóját kérem, lehetőségéhez mérten segítse a vasútvonal megmentését” – írta a Fidesz frakcióvezetője. A Vásárosnamény–Nyíregyháza vasútvonal megszüntetése ellen csütörtök délután 3 órakor Ófehértó állomáson tiltakoznak az érintett települések, köztük több város polgármesterei – mondta el lapunknak Czomba Sándor fideszes honatya. Megjegyezte: a demonstráción várhatóan részt vesz Szép Béla MSZP-s országgyűlési képviselő is.
Megszólalt az MSZP munkás- és érdek-képviseleti tagozata is. Szerintük „érteni kell” a vasutas-szakszervezetek figyelmezető sztrájkjának hangját, mert az nem politikai célzatú, káoszteremtésért szervezett „sztrájkjáték” volt. A tagozat támogatja a MÁV olyan módon való átalakítását, amely után jobb szolgáltatást kapnak az utasok, de takarékoskodnak is az adófizetők pénzével. Ehhez azonban elsősorban szerkezetátalakításra van szükség: kevesebb olyan vezérigazgató, igazgató és segédigazgató kell, akik közül sokan vesznek fel többmilliós fizetést indokolatlanul – véli a tagozat.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.