A szakszervezetek egyöntetűen sikeresnek értékelték a sztrájkot, ezért arra számítanak, hogy a hétfőn folytatódó tárgyaláson a kormány elmozdul jelenlegi álláspontjáról. A munkabeszüntetés után a MÁV azonnal megkezdte a menetrend szerinti közlekedés helyreállítását, ám az országos szinten csak estére teljesült.
– Ellenzem a sztrájkot, s nehezményezem, amikor a szakszervezetek vasút által fizetett vezetői azt nyilatkozzák, hogy sikeres a sztrájk, mert káoszt tudtak okozni – mondta Hónig Péter. A közlekedési miniszter szerint a kormányzati tervben apróbb módosítások még lehetnek, de annak fő vonalaitól nem térhetnek el, hiszen akkor valakinek fedeznie kellene a többletköltségeket, vagy biztosítania azt a többletforrást, amire most nincs fedezet.
*
A jelek szerint a kormány sem veszi a vasutas- és az egész társadalom üzenetét. A kabinet várhatóan ma benyújtja be a T. Háznak azt a javaslatot, amely szerint a vasúti törvényből kivennék a vasútvonalak felsorolását, így az egyes mellékvonalak bezárását a jövőben a kormány hatáskörébe utalná parlamenti jóváhagyás nélkül.
Eközben „Fejleszteni, nem bezárni!” feliratú transzparensekkel tiltakoztak a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Zajta lakói és a környéken élők a vasúti szárnyvonalak bezárása ellen a község vasútállomásán. Tilki Attila, Fehérgyarmat fideszes polgármestere szerint Szabolcsban összesen 256 kilométert érint a „vasút csonkolása”. A Veszprém és Zirc közötti vasútvonal megmaradása érdekében levélben fordult Sólyom László köztársasági elnökhöz Navracsics Tibor. „Önt, mint a természetvédelem és a Cuha-völgyi vasút támogatóját kérem, lehetőségéhez mérten segítse a vasútvonal megmentését” – írta a Fidesz frakcióvezetője. A Vásárosnamény–Nyíregyháza vasútvonal megszüntetése ellen csütörtök délután 3 órakor Ófehértó állomáson tiltakoznak az érintett települések, köztük több város polgármesterei – mondta el lapunknak Czomba Sándor fideszes honatya. Megjegyezte: a demonstráción várhatóan részt vesz Szép Béla MSZP-s országgyűlési képviselő is.
Megszólalt az MSZP munkás- és érdek-képviseleti tagozata is. Szerintük „érteni kell” a vasutas-szakszervezetek figyelmezető sztrájkjának hangját, mert az nem politikai célzatú, káoszteremtésért szervezett „sztrájkjáték” volt. A tagozat támogatja a MÁV olyan módon való átalakítását, amely után jobb szolgáltatást kapnak az utasok, de takarékoskodnak is az adófizetők pénzével. Ehhez azonban elsősorban szerkezetátalakításra van szükség: kevesebb olyan vezérigazgató, igazgató és segédigazgató kell, akik közül sokan vesznek fel többmilliós fizetést indokolatlanul – véli a tagozat.

Itt van Orbán Viktor sistergő válasza a hungarofób Manfred Webernek