Fejér megye önkormányzata tiltakozik a megyét érintő három vasúti szárnyvonal bezárása ellen – jelentette ki a távirati irodának csütörtökön a megyei közgyűlés fideszes elnöke. Balogh Ibolya elmondta: a Mezőfalva–Paks, Börgönd–Sárbogárd, Székesfehérvár– Komárom vasútvonalakon a személyszállítás megszüntetése annál inkább is érthetetlen, mert ugyanakkor folyik a Tárnok–Székesfehérvár közötti vasútvonal 54 milliárd forint értékű teljes korszerűsítése. A kettőt lehetett volna együtt kezelni, s azzal megmenteni a három szárnyvonalat.
Az egri önkormányzat pedig a közlekedési tárca vezetőjénél akar tiltakozni amiatt, hogy a tervek szerint megszűnne a közvetlen vasúti összeköttetés a hevesi megyeszékhely és a főváros között – mondta a település polgármestere. Éppen hogy vissza kellene állítani a mintegy másfél éve megszüntetett intercity (IC) vonatok közlekedését – közölte Habis László (Egri Lokálpatrióta Egylet), aki kifogásolta, hogy az ügyben semmilyen egyeztetés nem történt. Nyolc éve a város 150 millió forintot költött arra, hogy az állomás fogadni tudja az IC-szerelvényeket.
Somogy viszont eleve elutasítja a megyét érintő összes vasúti szárnyvonal megszüntetésének tervét, a megfelelően fejlesztett vasútvonalnál ugyanis nincs gyorsabb, egyszerűbb és környezetkímélőbb közlekedés – nyilatkozta Gelencsér Attila, a Somogy megyei közgyűlés elnöke a távirati irodának. A megyében a korábbi felfüggesztési tervek a Kaposvár–Siófok, a Nagyatád–Somogyszob–Balatonkeresz-túr, s a balatonfenyvesi kisvasút nyomvonalát érintették. Az eredeti tervek a heves tiltakozások és szakmai ellenérvek nyomán „szelídültek”, így a Kaposvár és Siófok közötti vonalnak csak közel a felénél, a Karád és Siófok közötti szakaszon váltaná fel a jövőben busz a vasúti közlekedést, a másik érintett nagyvasútvonalon pedig megmaradna a Nagyatád–Somogyszob közötti szakaszon a személyszállítás.
Navracsics Tibor, a Fidesz frakcióvezetője a szocialista képviselőcsoport vezetőjének segítségét kéri abban, hogy a Tapolca–Ukk vasútvonalhoz hasonlóan a Veszprém– Zirc vasútvonal is fennmaradjon. Az ellenzéki politikus az MTI-hez eljuttatott csütörtöki levelében jelezte, hogy veszprémi emberként fordul Mesterházy Attilához, „akit szintén ezer szál köt” szülővárosához.
A Magyar Közlekedési Klub (MKK) szerint érdemben szinte semmilyen megtakarítás nem várható az egyes vasúti szárnyvonalak szüneteltetésétől, mivel a személyszállítás ritkítása vagy szüneteltetése elenyésző megtakarítást hoz az állandó költségekhez képest.

Tudja, mit jelentenek ezek a szavak? Modern szlengkvíz, minden generációnak!