A Ferihegyi repülőtér a magyar munkajog temetője, a Malév ugyanis – a Budapest Airport (BA) korábbi gyakorlatához hasonlóan – sztrájktörőkkel hatástalanítja a munkabeszüntetést – mondta Csorba Attila, a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ) elnöke a repülőtéren tartott tegnapi munkabeszüntetés kapcsán. Hangsúlyozta: a sztrájkolók a Malév-csoportnál évek óta elmaradó bérfejlesztést, biztonságos, emberi munkakörülményeket, a tervezett megszorítások visszavonását követelik. Az elnök elégedett volt a sztrájk támogatottságával.
Terebesi Péter, a LESZ elnökségi tagja jelezte: a repülőtér üzemeltetőjénél is nagy az elégedetlenség, hiszen a BA október 30-án 24 munkavállalót bocsátott el a biztonsági területről, s rá egy hónappal 25-30 német dolgozót vett fel erre a feladatkörre. Irracionálisnak nevezte ugyanakkor a sztrájkot hirdető szakszervezet béremelési követeléseit Limburger Lóránt. A Malév földi kiszolgáló cége, a Malév Ground Handling (GH) vezérigazgatója cáfolta, hogy sztrájktörőket alkalmaztak volna. Kifejtette, nem sztrájktörőkről, hanem megfelelő képesítéssel rendelkező alvállalkozókról, buszvezetőkről van szó, igaz, némelyikük nem olyan típusú buszt vezet, mint a sztrájk alatt. A GH mintegy kétszáz munkavállalója közül a cég szerint 34-en csatlakoztak a munkabeszüntetéshez.
– A Ferihegyi repülőtér forgalmán a sztrájkot semmilyen formában nem lehetett érzékelni, a repülőtér a vasárnapi forgalomnak megfelelő, normális kerékvágásban üzemelt – fogalmazott Hardy Mihály, a BA kommunikációs igazgatója. Terebesi szavaira reagálva elmondta, decemberben mintegy húsz biztonsági területen dolgozó magyar alkalmazottnak járt le a szerződése, akik helyére a repülőtér üzemeltetője német munkavállalókat szerződtetett a H1N1 korábban prognosztizált kitörése, illetve a karácsonyi csúcsidőszak miatt.

Biciklist gázolt halálra egy autó szombat éjjel