Megdöbbentő, hogy egy nap alatt a budapesti autóbuszpark több mint egyharmada, 450-500 BKV-busz hibásodott meg. A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szerint tegnap ezért számos vonalon négy buszból három nem közlekedett, nem tudták tartani a 5-9 perces járatsűrűséget, s volt olyan vonal, ahol csak félóránként jártak a buszok. A közlekedési cég a VEKE közleményére reagálva – amely 300 busz meghibásodásáról szólt – először úgy tájékoztatott: csütörtök délelőtt reggel 10 óráig 243 jármű hibásodott meg, jellemzően ajtóműködtetési és fűtési problémák miatt. A VEKE később félezer hibáról adott hírt. Lapzártánk előtt Héri József, a BKV műszaki-üzemeltetési igazgatója 370 jármű meghibásodását ismerte el, amely este tovább nőhetett. Mindezt a géppark korával, a hideg idővel, a párás levegővel magyarázta. Mint mondta, a tegnapi meghibásodások száma átlagon felüli volt, ám a 2-300 meghibásodás átlagos napi aránynak nevezhető. – 1400 buszból ezret le kellene cserélni, hiszen számos gépjármű kora eléri a 25 évet – mondta.
Vitézy Dávid, a VEKE szóvivője úgy vélte, a rendszerváltás óta nem volt ilyen magas a napi meghibásodások száma. A BKV autóbuszainak átlagéletkora 16 év, de 24 éves járművek is vannak forgalomban, s elérték teljesítőképességük határát. Elengedhetetlen a karbantartás megerősítése vagy a flottabérlés, a cserére pénz híján nincs remény.
A szolgáltatás erősen megromlott színvonala ellenére a főváros szerdán emelte a BKV jegy- és bérletárait. A havibérlet 9400 helyett 9800 forintba kerül, a tanulóbérlet 3700-ról 3850-re, a vonaljegy 300-ról 320-ra nő. A nyugdíjasbérlet ára maradt 3700 forint.
Elképesztő és elfogadhatatlan, hogy 300 busz robbanjon le a hidegben – reagált lapunknak Lakos Imre, a fővárosi városüzemeltetési bizottság SZDSZ-es elnöke. Elismerte, az állami támogatás bizonytalan, nem fedezi a buszpark cseréjét. Ezt hitelekből, uniós pályázatok révén lehetne megoldani.

Kiakadtak Azahriah rajongói