Az utasok elégedetlenségét az is fokozta, hogy a városatyák éppen szerdán döntöttek a jegy- és bérletárak jelentős emeléséről. Tegnap estig egyébként az sem derült ki pontosan, hogy mennyi busz szorult javításra, ugyanis a BKV, valamint a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) egész nap számháborút vívott. Vitézy Dávid, a VEKE szóvivője közölte, több mint négyszázötven buszt kellett szervizelni. A BKV műszaki-üzemeltetési igazgatója, Héri József azonban háromszázhetven jármű meghibásodásáról beszélt. Az igazgató közölte azt is, ezer budapesti buszt le kellene cserélni.
Nem csak a leromlott géppark, a tartozások terén sem áll jól a BKV. A társaság adóssága ugyanis a főváros 160 milliárd forintos hitelállományát 244 milliárdra emelte. Az idei évre a liberális Demszky Gábor által irányított önkormányzat eredetileg további 33 milliárdos hitel felvételét tervezte, végül „csak” 17,5 milliárd forint értékű hitelkeret biztosítására írtak ki közbeszerzési eljárást. Megtudtuk, bizonytalanná válhat több budapesti presztízsberuházás sorsa, miután több hitelkeret esetében is eredménytelennek nyilvánították a közbeszerzési eljárást.
Káosz jellemezte a főváros tegnapi közgyűlési ülését is, ahol egymás zsarolásával csak délután négy órára sikerült biztosítaniuk a szocialistáknak és a szabad demokratáknak a határozatképességet. A Fidesz–KDNP nem vett részt a „kutyakomédiában”. Az MSZP és az SZDSZ végül megszavazta egymás javaslatait, amelynek köszönhetően a csatornadíj 4,5 százalékkal emelkedik, ami azt jelenti, hogy köbméterenként áfa nélkül kétszázhetvenkét forint lesz a vízterhelési díjjal együtt; a szemétdíj nem emelkedik. Döntést hoztak arról is, hogy a főváros 150 millió eurós hitelkeret-szerződést kössön az Európai Beruházási Bankkal.
Részletek a 2. oldalon

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség