Öt évvel ezelőtt, 2004-ben adták el a legtöbb gépkocsit Magyarországon, szám szerint 208 ezret, ám azóta évről évre csökken a forgalom, nagyjából tíz-tíz százalékkal. Az idei év tartja a negatív csúcsot, hiszen az első hónapokban egy-egy márkánál akár 75 százalékot is elért a visszaesés, de ilyen kilengésekre már nem számít az ágazat. A távirati irodának nyilatkozó Eppel János, a Volkswagen-csoport márkáit importáló Porsche Hungaria (PH) Kft. ügyvezetője legalábbis erre számít. Mint mondta, az idei várható adatok szerint a magyarországi forgalomba helyezések száma megközelíti majd a 60 ezret, míg az értékesítés 78 ezer lesz. – Soha nem volt még ekkora a különbség – jegyezte meg az ügyvezető igazgató, aki arra számít, hogy jövőre az export csökkenni fog, ugyanakkor a kiszállítás 60 ezer körül alakulhat 2010-ben.
A PH márkái – Audi, Skoda, SEAT, Fabia, Porsche – idei várható értékesítési adatait egyelőre nem közölte, azt azonban jelezte, hogy a legnagyobb csökkenés a volumenmárkánál, a növekedésben korábban élen járó Skodánál következett be, míg a prémium szegmensben 30-40 százalékos volt a visszaesés. Eppel János elmondta: a PH társaságcsoport „válságüzemmódban” működött az év során, csökkentették a készleteket, a létszámot és a működési költségeket. A legfőbb kihívások között említette a márkakereskedői hálózat stabilitásának fenntartását. Hálózatuk az idén 12 százalékkal zsugorodott.

Rabosították a Tisza rejtőzködő testőrét, aki Magyar országjárását szervezte