Két éve, hogy megnyitotta kapuit az első pesti gyárszínház a főváros külkerületében, a kihalt Soroksári út végében. A helyszín nem épp hívogató, de a Hazai Fésűsfonó gyárterületén létrehozott Bakelit Multi Art Centerbe mégis érdemes ellátogatni. Csábereje nem más, mint a hasonszőrű intézményeknek: alternativitás és összművészetiség. Egyszerre ad teret és táptalajt színházi, táncszínházi, zenei csoportosulásoknak, különféle képzőművészeti programoknak. A KoMa Társulat, a Tünet együttes, a Független Művészek Társulása, a FlamenCorazonArte, a Zéró Balett és a Tánceánia együttes állandó fellépőnek számítanak itt, de a gyárszínház adott otthon a nemrég véget ért kortárs drámafesztiválnak is.
A közel ezer fő befogadására alkalmas Hangárban most hét végén rendezik meg a második Gyársztár tehetségkutató versenyt és fesztivált, ahol kizárólag alternatív rock-és popzene műfajába tartozó zenekarok huszonöt percet kapnak arra, hogy bemutassák zenei irányultságuk lenyomatát. A Bakelit fő erőssége azonban a kortárs táncszínházi paletta színesítése. Ma a Misero Prospero Project a Matruska, Orosz babák című művészeti egyvelegét mutatja be. A nőiség modern problematikáját nemcsak a test nyelvén, hanem a pantomim és képzőművészet segítségével járja körbe a csoport. A címbeli matrjoska baba a lehámozható rétegek metaforája: identitások, arcok, frusztrációk, vágyak, múlt és jelen tűnnek elő, azok a töredékek, amelyek az embert alkotják.

Rabosították a Tisza rejtőzködő testőrét, aki Magyar országjárását szervezte