Palik László kitüntető figyelme

A Forma–1 rajongói közül sokaknak feltűnhetett, hogy Palik László, a közvetítések kommentátora kitüntetett figyelmet szentel az egyik nemzetközi olajcég dicséretének. Ilyen jellegű megnyilvánulásai – bár tisztán szakmai hozzászólásnak tűnnek – a termék iránti vásárlói érdeklődés felkeltésére is alkalmasak, tehát reklámnak, jelen esetben – az egyébként tiltott – burkolt reklámnak minősülhetnek. A műsorvezető és az olajcég jó viszonyát bizonyítja, hogy Palik raliautóján is a sokat emlegetett vállalat matricája díszeleg.

Munkatársunktól
2009. 12. 26. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Például a Ferrarikba töltött Shell üzemanyaggal szinte megegyezik a töltőállomásokon kapható üzemanyag – csak egy példa a tucatnyiból, amely során – a tavalyi Forma–1-es versenyévadot tekintve – Palik László riporter felhívta a figyelmet az olajcég termékére.
A riporter nemcsak az üzemanyagról beszél szinte minden egyes általa közvetített futam során, hanem az olajvállalat mozgólaboratóriumáról is; az olajvállalat marketingstratégiájának pedig világszerte része, hogy prémium üzemanyaga kapcsán említést tegyen a laborról is. Palik „szakkommentárjai” tehát egybevágnak az olajmulti üzleti érdekeivel és marketingstratégiájával is. Jogszerű reklámnak nem minősülhetnek kijelentései, bújtatott hirdetésnek viszont annál inkább. A médiatörvény pontosan meghatározza, hogy termék megvételére ösztönözni, vagyis reklámozni milyen formában van lehetőség; a Palik által választott módszer viszont sehogyan sem illik ezen keretek közé. Hogy a kommentátor ingyen siet-e a vállalat segítségére, az nem világos, mindenesetre Erényi Balázs, a Shell Hungary Zrt. igazgatósági elnöke azt állítja, nem kötöttek olyan szerződést Palikkal, amely alapján a riporter a Forma–1-es közvetítések során köteles volna a prémiumbenzint, illetve magát a vállalatot reklámozni.
Más információ viszont utal arra, hogy a cég és Palik érdekeltsége között igenis van üzleti kapcsolat. A riporter saját ralicsapata által üzemeltetett versenyautójának oldalán pedig kimondottan az olajvállalat prémium üzemanyagát hirdető matrica díszeleg. Emellett a www.palikracingteam.hu internetes oldalon is látható, hogy a csapat szponzorainak egyike éppen az említett vállalkozás.
Palik Lászlótól szerettük volna megtudni, hogy az olajcéget a saját versenyistállójával kötött szerződés alapján reklámozza-e a televíziós közvetítések során, vagy mindezt puszta önzetlenségből teszi. Hiába kerestük azonban többször is, telefonját nem vette fel.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.