Például a Ferrarikba töltött Shell üzemanyaggal szinte megegyezik a töltőállomásokon kapható üzemanyag – csak egy példa a tucatnyiból, amely során – a tavalyi Forma–1-es versenyévadot tekintve – Palik László riporter felhívta a figyelmet az olajcég termékére.
A riporter nemcsak az üzemanyagról beszél szinte minden egyes általa közvetített futam során, hanem az olajvállalat mozgólaboratóriumáról is; az olajvállalat marketingstratégiájának pedig világszerte része, hogy prémium üzemanyaga kapcsán említést tegyen a laborról is. Palik „szakkommentárjai” tehát egybevágnak az olajmulti üzleti érdekeivel és marketingstratégiájával is. Jogszerű reklámnak nem minősülhetnek kijelentései, bújtatott hirdetésnek viszont annál inkább. A médiatörvény pontosan meghatározza, hogy termék megvételére ösztönözni, vagyis reklámozni milyen formában van lehetőség; a Palik által választott módszer viszont sehogyan sem illik ezen keretek közé. Hogy a kommentátor ingyen siet-e a vállalat segítségére, az nem világos, mindenesetre Erényi Balázs, a Shell Hungary Zrt. igazgatósági elnöke azt állítja, nem kötöttek olyan szerződést Palikkal, amely alapján a riporter a Forma–1-es közvetítések során köteles volna a prémiumbenzint, illetve magát a vállalatot reklámozni.
Más információ viszont utal arra, hogy a cég és Palik érdekeltsége között igenis van üzleti kapcsolat. A riporter saját ralicsapata által üzemeltetett versenyautójának oldalán pedig kimondottan az olajvállalat prémium üzemanyagát hirdető matrica díszeleg. Emellett a www.palikracingteam.hu internetes oldalon is látható, hogy a csapat szponzorainak egyike éppen az említett vállalkozás.
Palik Lászlótól szerettük volna megtudni, hogy az olajcéget a saját versenyistállójával kötött szerződés alapján reklámozza-e a televíziós közvetítések során, vagy mindezt puszta önzetlenségből teszi. Hiába kerestük azonban többször is, telefonját nem vette fel.

Bajba került a hévízi Tófürdő