Új magyar találmány forradalmasíthatja az űreszközök és tengeralattjárók meghajtását. Szentesi János szabadalma, az üzemanyag nélkül működő elektromágneses hajtómű prototípusa akár egy éven belül elkészülhet. A tisztán elektromos erőforrásra alapozott energiaátalakító technológia elektromágneses erőteret gerjeszt maga körül, ami lendületbe hozza a levegő vagy a víz molekuláit. Mivel a bolygóközi térben szinte korlátlan mennyiségben áll rendelkezésre a napenergia, elsősorban az űrtechnikában jelenthet a jelenleg alkalmazott berendezéseknél jóval hatékonyabb és biztonságosabb megoldást a különféle eszközök mozgó alkatrészek nélküli meghajtására. Ilyen alkalmazási terület például az űrszondák vontatása és a műholdak gyors pályamódosítása. Földi körülmények közötti alkalmazása ultrakönnyű repülőgépek hajtóműveként polgári és katonai célok elérését szolgálja – nyilatkozta lapunknak a feltaláló, aki ugyanakkor elismerte, hogy az ismert energiatárolóknak kicsi a tárolókapacitása, ezért az atmoszférában rövidek lesznek a hatótávolságok.
– Jelen kutatási program előzménye, hogy 1998-ban ellátogattam a NASA clevelandi Glenn Researche Center (GRC) egyik konstruktőri üzemébe, ahol betekinthettem az ionhajtóművek legfejlettebb változatának tartott Kaufmann-féle hajtómű részleteibe – mondta el Szentesi János, aki még a nyolcvanas években kezdett el foglalkozni az elektromágneses hajtómű fejlesztésével. – Jó kapcsolatba kerültem a GRC egyik munkatársával, aki a hatvanas években együtt dolgozott Wernher von Braunnal az Apolló-programon. Elmondtam neki elképzeléseimet arról, hogy nem szükséges okvetlenül a kémiai anyag jelenléte vagy elégetése ahhoz, hogy tolóerőt hozzunk létre. Látszott a szakemberen, hogy megértette, miről beszélek, majd beavatott egy speciális repülő szerkezet fejlesztésének részleteibe – emlékezett vissza a feltaláló. Cége, a Faraday LH Kutató és Fejlesztő Kft. által kidolgozott elektromágneses hajtómű iránt már a NASA houstoni központja is érdeklődik. A szervezet egy korábbi tanácsadója december elején ellátogatott Magyarországra, hogy megnézze a hajtómű fejlesztésének részleteit. Az Info Rádió úgy tudja, ő volt az, aki felismerte: az elmélet nemcsak az atmoszférában, hanem a tengerben is alkalmazható, ahol a gyorsított közeg nem más, mint maga a sós tengervíz.
Várhatóan fél év múlva, Ohióban kezdődhet el a szerkezet tesztelése, és ha a mérési eredmények kedvezők, akkor a NASA alkalmazza majd az új technológiát.
Terrortámadások világszerte, csata készül Brüsszelben















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!