Marshall McLuhan médiaelméleti szakembernek a Gutenberg-galaxis című művében megfogalmazott, azóta agyonrágott gondolatmenetével a technológiai determinizmusról és a globális világfalu létrejöttéről a XXI. század emberének szükségszerűen tisztában kell/kellene lennie. A harmadik évezredben az új média korszakát éljük, a technológiai hurrikán nemcsak társadalmi, de erős kulturális változásokat is eredményezett.
Lásd például a zene világát, amely szintén az áramlások terévé avanzsálódott, ahol a fizikai valójában létező tér már többé nem leküzdhetetlen. A Making New Waves kortárs zenei és multimédia fesztiválon, a budapesti Trafóban, ezen a hétvégén nemzetközi kortárs zenészek mutatják be, hol is tart a digitális zeneművelés. Kathleen Supové holnap kortárs komponisták műveivel kísérletezik, Nick Didkovsky művében például a szerző programja alapján a számítógép írja a kottát, Jason Freeman művében az alapelemek és lehetséges sorrendjeik egy weboldalon találhatók, amelyeket az előadó saját ízlése szerint szerkeszt meg. Őt az European Bridges Ensemble hálózati performansza követ majd. Merzbow, azaz Masami Akita japán zajművész Pándi Balázs instrumentálemberrel közösen lép majd fel. A legmegrázóbb talán a tízperces motorkoncert lesz: négy csúcskategóriás gépló kipufogójának napkánonja a Trafóban elég dobhártyagyilkosnak ígérkezik.

Tragédia történt egy biliárdversenyen