Egyre inkább növekszik az autógázzal hajtott gépkocsik száma hazánkban. Az elkövetkező két évben a jelenlegi 1,5-2 százalékról 5 százalékra is emelkedhet az arányuk – vélik szakértők. A Prímagáz elemzéséből kiderül, ugyanez a hányad Európa nyugati felén 2015-ig a mostani 3 százalékról 10 százalékra ugorhat.
A társaság vizsgálata rámutat, hogy az autógáz (LPG) literje jelenleg átlagosan mintegy 135 forinttal olcsóbb a 95-ös benzinnél, a különbség pedig várhatóan hosszabb távon is fennmarad. Vagyis – futásteljesítménytől függően – magánszemélyeknél legfeljebb két év alatt megtérül az autó átalakításának 230–290 ezer forintos költsége.
Az LPG-t is forgalmazó cég szakértői úgy látják, annak, hogy Magyarországon az autógáz jelenleg kevésbé elterjedt, legfontosabb oka az elégtelen információ. Sokan tartanak például adminisztratív problémáktól, holott az ezzel járó engedélyeket mindig a beszerelő műhelyek intézik. Ráadásul LPG-t országszerte már 300 töltőállomáson lehet tankolni. Az elemzés szerint az egyetlen – egyébként a műszaki fejlődés miatt túlhaladott, és Európában egyre kevesebb helyen alkalmazott – korlátozás, hogy mélygarázsokban, parkolóházakban nem engedélyezik az LPG-vel működő autók behajtását.
Az LPG-vel kombinált meghajtású autók szén-dioxid-kibocsátása 20, szén-monoxid-kibocsátása 50, szénhidrogén-kibocsátása 40-60 százalékkal alacsonyabb a benzinüzemű gépkocsikhoz képest, míg a szilárdrészecske-kibocsátás teljesen megszűnik.

Megrázó gyilkosságok – nő a feszültség a magyar társadalomban