Éves szinten egymilliárdot spórolnának a BKV vezetői a munkavállalók eddigi juttatásain, 200 ezer forinttal megrövidítve a dolgozókat. Eközben a hónapokon belül távozó Bajnai-kormány legújabb buszfelújítási ötlete viszont csaknem 25 milliárdjába kerülne az adófizetőknek. A Népszabadság tegnapi értesülése szerint ugyanis kész tervek vannak arra, hogy a fővárosi közlekedési vállalatnál és a Volánnál meglévő, csaknem 700, évtizedes életkorú Ikarus buszok felújítására járművenként 30-35 milliót fordítanának.
– Ismét csak lopnának a BKV-ból, és „kohószökevények” felújítására dobnának ki tízmilliárdokat – jellemezte az újabb pénzszivattyúzási tervet Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szóvivője. Szerinte az ügyekben nyilatkozó Horváth Csaba volt szocialista főpolgármester-helyettes, jelenlegi kormánybiztos a BKV újabb megmentéseként adná el azt a bűnt, amelyet az MSZP–SZDSZ-es többségű kormány és főváros az elmúlt években számtalanszor elkövetett a tömegközlekedés ellen. Hozzátette: a felújításra szánt buszonkénti 30-35 millió azért lenne ablakon kidobott pénz, mert 40-50 millióért kiváló minőségű, alacsony padlós buszt lehet venni a piacon.
Horváth Csaba közölte: nem ő a program felelőse, de támogatja az elképzelést, ugyanis a felújítással szerinte spórolnának is úgy, hogy a magyar gazdaságot támogatják. – A legújabb motorral és teljes vázcserével a BKV újabb problémáját oldanánk meg – emelte ki. A szocialista politikus egyébként az ATV-nek adott interjújában mint esetleges MSZP-s főpolgármester-jelölt kijelentette: „szerintem megoldóemberként tudom magam pozicionálni”. Annak ellenére, hogy a BKV-nál a rendőrség csaknem ezernyi végkielégítési, tanácsadói szerződési, ügyvédi megbízási ügyben hűtlen kezelés, csalás és más bűncselekmények gyanújával nyomoz, Horváth korábban azt állította, ő már rendbe tette a BKV-t. Ehhez képest december közepén, a hideg idő beálltakor kiderült: műszaki állapotuk miatt naponta százával állnak le 15-25 éves autóbuszok.
Tarlós István, a Fidesz fővárosi frakcióvezetője érdeklődésünkre azt mondta: hiába akarja elhitetni Horváth a budapestiekkel, hogy ő menti meg a BKV-t, amikor a közszolgáltatást évről évre tönkretevő lépéseknél nemcsak ott volt, de meg is szavazta azokat. A buszfelújítás újabb blöff – szögezte le Tarlós.
A BKV Zrt. elfogadott programja szerint 5 éven belül ezer új járművet kell beszerezni, azonban a kollektív szerződésről tegnap sem született egyezség az érdekvédőkkel. Így egyre valószínűbb a januári sztrájk. Bár a metrósokat és a trolibuszosokat képviselő szakszervezetek kompromisszumot kötnének, a zömmel a buszos és a villamoságazatot tömörítő szervezetek elutasítják, hogy a kormányzat követelésére, a beígért állami támogatások fejében megvonják a dolgozók eddigi juttatásait.
Mindenszentek - Fokozott óvatosságra intenek a mentők