Neves borászok tucatja adott hangot nemtetszésének tegnap a Nemzeti bormarketing programot folytatni szándékozó Közösségi Bormarketing Kft. tevékenységének megindulásával kapcsolatban. Kiáltványukban – amelyet többek között a Pannon Bormíves Céh, Bock József, ifj. Figula Mihály, ifj. Gál Tibor, Gere Attila, Jásdi István, Légli Ottó, Takler Ferenc és Tiffán Zsolt is aláírtak – rávilágítottak: a mai napig nem ismert, hogy a bormarketingprogramot korábban koordináló, a magyar borászatok és borászati szervezetek által támogatott Magyar Bormarketing Non-profit Kft. működését ki és milyen szándékkal lehetetlenítette el.
Mint írták, az új szervezetet annak ellenére választották ki e feladatra, hogy az agrártárca döntés-előkészítő szerve, a bormarketing-bizottság, annak szakmai pályázatát alkalmatlannak minősítette. Ezért az aláírók nem vállalnak szakmai közösséget az újonnan kiválasztott, magát Közösségi Bormarketing Kft.-nek nevező szervezettel. Követelték, hogy a bormarketing-bizottság személyi összetétele a helyzet tisztázásáig ne változzon.
Sérelmezik, hogy a borászatok semmilyen tájékoztatást nem kaptak és nem kapnak a már általuk befizetett forgalomba hozatali járulékok felhasználásáról. Ezért felszólították a kormányt, hogy a befolyt összegekről hitelt érdemlő elszámolást készítsen. Moratórium kihirdetését is kérték a bormarketing-pályázatok kiírására addig, amíg a helyzet nem tisztázódik.
Tornai Tamás, a Magyar Szőlő- és Bortermelők Szövetségének (MSZBSZ) elnöke tegnapi sajtótájékoztatóján viszont az együttműködés szükségszerűségéről beszélt. Az újonnan alakult Közösségi Bormarketing Kft. bemutatása alkalmával az elnök hangsúlyozta: azért van szükség az együttműködésre a bormarketingben, mert ha a borimport eléri az 50 százalékot, akkor ellehetetlenül a magyar borászat.
Nevük elhallgatását kérő borászok szerint az általuk létrehozott Magyar Bormarketing Nonprofit Kft. elláthatta volna e feladatot, ám működése a bürokrácia túlzott terjeszkedési hajlamán elbukott. Szerintük a tárca rátenyerelt az általuk a bormarketing céljára befizetett összegek nagy részére. A Magyar Bormarketing Kft. elődje kht.-ként 2005-ben alakult azért, hogy a hazai borászat marketing- és értékesítési tevékenységét támogassa. Ezt a borászok az önként vállalt literenkénti nyolcforintos járulék befizetéséből oldották volna meg, amit a kormány nem fogadott el, s mind mélyebben túrt a borászok zsebébe, mígnem a kft. tönkrement.
Kedden indul a szavazás 2025 legjobb sportolóira – íme, az első jelöltek!















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!