
origo.hu
Orbán Balázs: Fejvesztett kapkodás indult az európai vezetők között az amerikai-orosz béketárgyalások miatt
Változó előírások. Évközben, kölcsönös megegyezéssel felmondható az egy évre megkötött kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) szerződés, ám az üzemben tartónak még aznap éjfélig új szerződést kell kötnie, hogy ne maradjon biztosítás nélkül – közölte a kgfb-törvényben foglalt változásokról Sebestyén László, a Genertel Biztosító ügyvezető igazgatója. Új elem a korábbi kormányrendelethez képest az is, hogy akinek fel nem róható okból szűnik meg a szerződése díj nem fizetése miatt, annak megmarad a bónuszfokozata.
Noha visszavonja a korábbi döntését a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium (KHEM), s mégsem lesz kötelező az eredetiségvizsgálat a műszaki vizsgán megjelenő autókon, az ügygyel kapcsolatban számos – az adófizetők és autósok pénztárcáját egyaránt mélyen érintő – kérdés marad tisztázatlan. A tárca napokban kiadott közleménye szerint az előzetes eredetiségvizsgálat a jövőben csupán választható eleme lesz az időszakos műszaki vizsgának. Az erről szóló, már előkészített jogszabály-módosítást az eredeti elképzelés „kedvezőtlen társadalmi fogadtatásával” indokolta a kommüniké. (A visszakozás előzménye, hogy nemcsak az autósoknál, de a Gazdasági Versenyhivatalnál, az autóklubnál és az állampolgári jogok országgyűlési biztosánál is kiverte a biztosítékot a rendelet, amely a 2006. január elseje előtt vásárolt autókra abban az esetben is kötelezően előírja az eredetiségvizsgálatot, ha a jármű időközben nem cserélt gazdát.) A KHEM hangsúlyozta: a vizsgálóállomások számára a kétszeri változás érdemi többletköltséget nem jelent, mert eszközeiket már az integrált vizsga korábbi bevezetése miatt döntő részben alkalmassá tették az új feladatok elvégzésére is.
A tárca által idézett fejlesztés értelmét ugyanakkor kérdésessé teszi a várhatóan heteken belül életbe lépő módosítás, hiszen valószínűleg továbbra is a korábban megszokott rend szerint, csak használt autó vásárlásakor végeztetik el az új tulajdonosok a mintegy húszezer forintos kiadást jelentő ellenőrzést. Ezért különös jelentőséggel bír, hogy a tárca közel ötmilliárd forintos közbeszerzési eljárás nélküli megbízást adott az Eclipse Informatikai Rendszerház Zrt.-nek az eredetvizsgálat informatikai rendszerének módosítására és négyéves üzemeltetésére. Felmerül fel az is, hogy a mostani előírások értelmében visszajár-e a január elseje óta a műszaki vizsgára vitt autókon kötelezően elvégzett eredetiségvizsgálat költsége. Erre sem a tárca, sem a Nemzeti Közlekedési Hatóság nem tudott válaszolni, ám utóbbi a megkeresésünkre közölte: év eleje óta 21 200 autó esett az előírás hatálya alá, 374 millió forintot meghaladó bevételt eredményezve.
Orbán Balázs: Fejvesztett kapkodás indult az európai vezetők között az amerikai-orosz béketárgyalások miatt
Keita a Ferencváros sztárja, Robbie Keane elmondta, játszhat-e a Viktoria Plzen ellen
"Nincs olimpiai aranyérem" - Kós Hubert reagált a borzasztó halálhírre
Nem szálltak el mindenhol a lakásárak, mazsoláznak a befektetők
Tombol a járvány, rendezvényeket tiltanak be - az orvosok súlyos bajra figyelmeztetnek
Nem várt helyről jött a pofon: az Átlátszó főszerkesztője azt állítja, a Tisza-vezér nem mondott igazat az ATV-ben
Ami Szoboszlainak nem jött össze, egy másik magyarnak sikerült Angliában
Szoboszlai megmozdulása óriási vitát váltott ki Angliában
Guardiola keserű beismerést tett a BL-ből való kiesés után
Slot emiatt sajnálja Szoboszlai Dominiket
A diktátor visszaszólt, fölösleges választásokat tartani
Lendvai Ildikó titka nem titok többé, elhagyta a süllyedő hajót, Magyar Péter mellé állt
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.