Ismét tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a Penny Market, amikor tavaly júniusban akciós trappista sajttal csalogatta üzleteibe a vevőket, ám nem készült fel kellő mennyiséggel a rohamra. Sőt korlátozta, hogy a sajtból mekkora mennyiség kerülhet a vevők kosarába. A Gazdasági Versenyhivatal tegnapi közlése szerint ezért harmincmillió forintos bírságot szabtak ki az olcsó portékákat papírdobozokból árusító diszkontláncra.
Mint kiderült, noha a diszkont ezzel csalta be a vevőket az üzletbe, az akció ideje alatt mégsem alkalmazta a meghirdetett 579 forintos kilónkénti árat, csupán egyetlen órán keresztül. Ehelyett 749–1049 forintot húzott ki a vevők zsebéből, tehát a meghirdetett akciós ár helyett akár 80 százalékkal drágábban juthattak hozzá az árérzékeny vásárlók a sajthoz. Ráadásul kiderült, a boltok nem rendelkeztek kellő mennyiséggel az akciós portékából, tehát a Penny Market annak ellenére, hogy országosan hirdette, nem készült fel megfelelően az akcióra. Az olcsó sajt mennyisége ugyanis boltonként kevesebb mint két tucat fogyasztónak volt elegendő, amit elhallgattak a becsalogatott vevők elől.
A Penny Market szerint a sajtakció miatt nem kellett tömeghisztériás jelenetekkel számolni. Lapunk ugyanakkor tavaly júniusban megírta: a sajtakció egyik estéjén több délnyugat-magyarországi településen az áruházakban egymást taposták a vevők a sajtért, sőt az elszabadult indulatokat a rendőrségnek kellett megfékeznie. Olvasóink elmondása szerint ugyanis a túl kevés vevőcsalogató akciós áru felbőszítette a tömeget. A versenyhatóság egy másik akciója kapcsán is elmarasztalta a Penny Marketet, abban az ügyben hárommillió forint volt a bírság a többszörös visszaesőnek számító diszkontlánc tisztességtelen gyakorlatáért cserébe.
Két tehervonat szakított szét egy átjáróban elakadó autót Komáromnál