Hat héttel a 2010-es Forma–1-es vb szezonnyitó versenye, a Bahreini Nagydíj előtt Valenciában a Mercedes, a McLaren, a Ferrari, a Williams, a Renault, a Toro Rosso és a Sauber vonult fel; azaz az idei mezőny tizenhárom csapatából a Red Bull, a Force India, a Lotus, a Campos, a Virgin és a USF1 még vár a színre lépéssel. A legnagyobb érdeklődés természetesen a F–1-be három év szünet után visszatért Michael Schumacher bemutatkozását övezte, és a hétszeres világbajnok, az idén már 41 éves német pilóta nem okozott csalódást a tavaly mindkét világbajnoki címet begyűjtött Brawn GP-ből alakult Mercedes GP színeiben. A 91-szeres futamgyőztes legutóbb tavaly nyáron ült F–1-es gépben, akkor a Ferrari 2008-as modelljével tesztelt, s a jelek szerint nem kopott a tudása. A W01 kódjelzésű „ezüst nyílban” hétfőn negyven kört tett meg, s az ekkor tesztelő nyolc pilóta között a harmadik legjobb köridőt érte el. A leggyorsabb Felipe Massa (Ferrari) volt, aki a plasztikai sebészeknek köszönhetően már nyomát sem viseli a Hungaroringen tavaly elszenvedett súlyos balesetének, a második legjobb eredményt pedig a McLaren tesztpilótája, Pedro de la Rosa jegyezte. Schumacher mögött zárt csapattársa, Nico Rosberg, valamint Rubens Barrichello (Williams), Sebastien Buemi (Toro Rosso) és Robert Kubica (Renault) is. Schuminak már a tavalyi motorbalesetében elszenvedett nyaksérülése sem okoz gondot: „Remekül működik, jól beolajoztam. Eltűnt a rozsda, úgyhogy alig várom a versenyeket” – viccelődött az újságírókkal. Másnap a Mercedest csak Rosberg nyüstölte, s ekkor is Massa száguldott a leggyorsabban, pedig mások mellett már Lewis Hamilton (McLaren) is kihajtott a pályára. A tesztelés tegnapi záró napján Fernando Alonso (Ferrari) érte el a legjobb köridőt, Schumacher ezúttal is harmadik lett.
A hét első felének fontos történése volt még, hogy a csapatok képviselői és a főbb részvényesek beleegyeztek a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által javasolt idei szabálymódosításokba. Így már véglegesnek tekinthető, hogy megváltozik a pontszámítási rendszer, módosulnak a gumikkal kapcsolatos előírások, valamint 2011-től betiltják a tavaly vitatott kettős diffúzorokat. A FIA közleményéből kiderül, hogy 2010-ben futamonként az első tíz helyezett kap majd pontokat, a győztes 25-öt, a többiek pedig sorrendben 18, 15, 12, 10, 8, 6, 4, 2 és 1 pontot. A nemzetközi szövetség decemberben eredetileg azzal az ötlettel állt elő, hogy az első tíz 25-20-15-10-8-6-5-3-2-1 megoszlásban kapjon pontokat, ezt azonban az istállók nem fogadták el. (Tavaly az első nyolc helyezett teljesítményét értékelték a nagydíjakon, sorrendben 10-8-6-5-4-3-2-1 ponttal.)
A gumik használatára vonatkozó szabályok annyiban módosulnak, hogy azoknak a pilótának, akik bejutnak az időmérő edzés harmadik, befejező szakaszába, kötelező lesz azokkal a kerekekkel felállni a rajtrácsra, amelyekkel elérték legjobb idejüket. Kitétel, hogy a száraz pályára alkalmas gumiszettek futamonként felhasználható mennyiségét tizennégyről tizenegyre csökkentik.
A tavaly áprilisban a FIA által szabályosnak ítélt kettős diffúzorokat 2011-től betiltják. (Az áramlásgyorsító, amely fokozza a leszorítóerőt, ezzel javítja az útfekvést, az autó aljzatának hátsó, rámpaszerű meghosszabbítása – a szerk.) Emlékezetes, hogy tavaly a Brawn, a Toyota és a Williams a többi csapattól eltérően értelmezte a szabálykönyvet, és egy második – alulról láthatatlan – lemezt is épített a tulajdonképpeni diffúzor fölé. Szakemberek szerint ezzel körönként fél másodperces gyorsulásra tettek szert. A többi istálló a FIA-nál megtámadta ezt a megoldást, a szövetség azonban elutasította óvásukat.
Különleges Virgin. Az új Forma–1-es csapatok közül elsőként a Virgin Racing mutatta be idei versenyautóját tegnap, az angliai Leighton Buzzardban. A brit székhelyű istálló teljes egészében számítógéppel, szélcsatorna használata nélkül tervezte és építette meg a vörös-fekete színekben pompázó VR-01-es modellt. A két pilóta, a brazil Lucas di Grassi és a német Timo Glock közül ma Silverstone-ban utóbbi kezdi meg a tesztelést az istálló egyedi versenyautójával. A Virgin Racing nem használja a legtöbb gárda által előszeretettel alkalmazott, cápauszonyszerű motorborítást, valamint megemelte az autó orrát.

Harcosok Klubja: Bemutatkozott a BOK Csarnokban az Orbán Viktor által életre hívott online sereg