Massa újjászületett a Ferrariban

Az első hivatalos teszteléssel a hét elején Valenciában végérvényesen beindult a Forma–1-es szezon. A sorozatba három év szünet után visszatért Michael Schumacher máris remekül érzi magát a Mercedesben, de tavalyi, hungaroringi balesete után Felipe Massa is újjászületett; olyannyira, hogy a spanyol városban a Ferrari pilótája kezdte a leggyorsabban az idényt.

Munkatársunktól
2010. 02. 13. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hat héttel a 2010-es Forma–1-es vb szezonnyitó versenye, a Bahreini Nagydíj előtt Valenciában a Mercedes, a McLaren, a Ferrari, a Williams, a Renault, a Toro Rosso és a Sauber vonult fel; azaz az idei mezőny tizenhárom csapatából a Red Bull, a Force India, a Lotus, a Campos, a Virgin és a USF1 még vár a színre lépéssel. A legnagyobb érdeklődés természetesen a F–1-be három év szünet után visszatért Michael Schumacher bemutatkozását övezte, és a hétszeres világbajnok, az idén már 41 éves német pilóta nem okozott csalódást a tavaly mindkét világbajnoki címet begyűjtött Brawn GP-ből alakult Mercedes GP színeiben. A 91-szeres futamgyőztes legutóbb tavaly nyáron ült F–1-es gépben, akkor a Ferrari 2008-as modelljével tesztelt, s a jelek szerint nem kopott a tudása. A W01 kódjelzésű „ezüst nyílban” hétfőn negyven kört tett meg, s az ekkor tesztelő nyolc pilóta között a harmadik legjobb köridőt érte el. A leggyorsabb Felipe Massa (Ferrari) volt, aki a plasztikai sebészeknek köszönhetően már nyomát sem viseli a Hungaroringen tavaly elszenvedett súlyos balesetének, a második legjobb eredményt pedig a McLaren tesztpilótája, Pedro de la Rosa jegyezte. Schumacher mögött zárt csapattársa, Nico Rosberg, valamint Rubens Barrichello (Williams), Sebastien Buemi (Toro Rosso) és Robert Kubica (Renault) is. Schuminak már a tavalyi motorbalesetében elszenvedett nyaksérülése sem okoz gondot: „Remekül működik, jól beolajoztam. Eltűnt a rozsda, úgyhogy alig várom a versenyeket” – viccelődött az újságírókkal. Másnap a Mercedest csak Rosberg nyüstölte, s ekkor is Massa száguldott a leggyorsabban, pedig mások mellett már Lewis Hamilton (McLaren) is kihajtott a pályára. A tesztelés tegnapi záró napján Fernando Alonso (Ferrari) érte el a legjobb köridőt, Schumacher ezúttal is harmadik lett.
A hét első felének fontos történése volt még, hogy a csapatok képviselői és a főbb részvényesek beleegyeztek a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által javasolt idei szabálymódosításokba. Így már véglegesnek tekinthető, hogy megváltozik a pontszámítási rendszer, módosulnak a gumikkal kapcsolatos előírások, valamint 2011-től betiltják a tavaly vitatott kettős diffúzorokat. A FIA közleményéből kiderül, hogy 2010-ben futamonként az első tíz helyezett kap majd pontokat, a győztes 25-öt, a többiek pedig sorrendben 18, 15, 12, 10, 8, 6, 4, 2 és 1 pontot. A nemzetközi szövetség decemberben eredetileg azzal az ötlettel állt elő, hogy az első tíz 25-20-15-10-8-6-5-3-2-1 megoszlásban kapjon pontokat, ezt azonban az istállók nem fogadták el. (Tavaly az első nyolc helyezett teljesítményét értékelték a nagydíjakon, sorrendben 10-8-6-5-4-3-2-1 ponttal.)
A gumik használatára vonatkozó szabályok annyiban módosulnak, hogy azoknak a pilótának, akik bejutnak az időmérő edzés harmadik, befejező szakaszába, kötelező lesz azokkal a kerekekkel felállni a rajtrácsra, amelyekkel elérték legjobb idejüket. Kitétel, hogy a száraz pályára alkalmas gumiszettek futamonként felhasználható mennyiségét tizennégyről tizenegyre csökkentik.
A tavaly áprilisban a FIA által szabályosnak ítélt kettős diffúzorokat 2011-től betiltják. (Az áramlásgyorsító, amely fokozza a leszorítóerőt, ezzel javítja az útfekvést, az autó aljzatának hátsó, rámpaszerű meghosszabbítása – a szerk.) Emlékezetes, hogy tavaly a Brawn, a Toyota és a Williams a többi csapattól eltérően értelmezte a szabálykönyvet, és egy második – alulról láthatatlan – lemezt is épített a tulajdonképpeni diffúzor fölé. Szakemberek szerint ezzel körönként fél másodperces gyorsulásra tettek szert. A többi istálló a FIA-nál megtámadta ezt a megoldást, a szövetség azonban elutasította óvásukat.

Különleges Virgin. Az új Forma–1-es csapatok közül elsőként a Virgin Racing mutatta be idei versenyautóját tegnap, az angliai Leighton Buzzardban. A brit székhelyű istálló teljes egészében számítógéppel, szélcsatorna használata nélkül tervezte és építette meg a vörös-fekete színekben pompázó VR-01-es modellt. A két pilóta, a brazil Lucas di Grassi és a német Timo Glock közül ma Silverstone-ban utóbbi kezdi meg a tesztelést az istálló egyedi versenyautójával. A Virgin Racing nem használja a legtöbb gárda által előszeretettel alkalmazott, cápauszonyszerű motorborítást, valamint megemelte az autó orrát.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.