A jelenlegi szűkös anyagi forrásokból is kell találni pénzt a fővárosi kerékpáros közlekedés fejlesztésére – jelentette ki Tarlós István, a fővárosi közgyűlés fideszes frakcióvezetője szombaton a Városálom Reloaded – 2 kerék – 4 kerék című konferencián. A Fidelitas fővárosi rendezvényén a politikus úgy fogalmazott: az nem előrelépés, hogy „hosszú, sárga vonalakat húznak az utakon”. Tarlós sajnálatosnak nevezte, hogy a főváros vezetése nem tárgyal az agglomeráció településeivel, holott egységes regionális közlekedési és tarifarendszer kialakítására lenne szükség.
Rogán Antal, Budapest V. kerületének fideszes polgármestere az emberek kerékpárra szoktatásához jó eszköznek nevezte az úgynevezett public-rent a bike nevű bérleti rendszert, amelynek lényege, hogy az autósok letéve autóikat, bérkerékpárral hajthatnak úti céljukhoz. A megvalósítást, uniós források lehívását itt is a fővárosi nehézkes bürokrácia lassítja. Schneller Domonkos, a budapesti Fidelitas elnöke arról beszélt, kutatások bebizonyították: ahol tíz százalék fölé emelkedik a kerékpárok aránya, ott kedvezően változik a helyi klíma. Bécsben 1050, Koppenhágában 500, Budapesten mindössze 187 kilométer kerékpárút található. László János, a Magyar Kerékpáros Szövetség elnöke egy felmérésre utalva kijelentette: a megkérdezettek negyven százaléka nyitott lenne a kerékpározásra, de a hiányzó infrastruktúra miatt nem áll át.
Elszabadultak a lóerők a vizes M3-as autópályán + videó















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!