Raliban is Forma–1-es pontszámítás

Munkatársunktól
2010. 02. 20. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Pár nappal az idei rali-világbajnokság szezonnyitó svédországi futama előtt a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) úgy döntött, hogy megváltoztatja az eddigi pontszámítási rendszert, s bevezeti a Forma–1-ben szintén az idei évtől érvényes módosítást. Mint ismeretes, a gyorsasági vb is a FIA égisze alá tartozik, tehát csak a saját ötletet (pontosabban Bernie Ecclestone F–1-es guruét) kellett áttenni a másik versenyrendszerre.
Ennek megfelelően raliban is az lesz az érvényes regula, hogy a futamok első tíz helyezettje kap pontokat, a nyertes 25-öt, majd a többiek sorrendben 18, 15, 12, 10, 8, 6, 4, 2 és 1 pontot. Tavaly még az első nyolc teljesítményét értékelték az egyes versenyeken, sorrendben 10, 8, 6, 5, 4, 3, 2, 1 ponttal.
Az új számítás szerint a tavaly sorozatban hatodszor vb-győztes francia Sébastien Loeb (Citroën) egypontos előnye helyett kilenc ponttal előzte volna meg az ezüstérmes finn Mikko Hirvonent (Ford). A 13 futamos világbajnoki sorozat a hét végén a svéd ralival kezdődik, amelyen hivatalosan bemutatkozik a 2007-es Forma–1-es világbajnok finn Kimi Räikkönen, aki a Citroën juniorcsapatában tucatnyi versenyen áll majd rajthoz. Ez talán növeli a sorozat presztízsét azok után, hogy tavaly több márka (Suzuki, Subaru) távozott, majd a januárban zajlott patinás Monte-Carlo-rali rendezői is viszszamondták a vb-tagságot.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.