Pár nappal az idei rali-világbajnokság szezonnyitó svédországi futama előtt a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) úgy döntött, hogy megváltoztatja az eddigi pontszámítási rendszert, s bevezeti a Forma–1-ben szintén az idei évtől érvényes módosítást. Mint ismeretes, a gyorsasági vb is a FIA égisze alá tartozik, tehát csak a saját ötletet (pontosabban Bernie Ecclestone F–1-es guruét) kellett áttenni a másik versenyrendszerre.
Ennek megfelelően raliban is az lesz az érvényes regula, hogy a futamok első tíz helyezettje kap pontokat, a nyertes 25-öt, majd a többiek sorrendben 18, 15, 12, 10, 8, 6, 4, 2 és 1 pontot. Tavaly még az első nyolc teljesítményét értékelték az egyes versenyeken, sorrendben 10, 8, 6, 5, 4, 3, 2, 1 ponttal.
Az új számítás szerint a tavaly sorozatban hatodszor vb-győztes francia Sébastien Loeb (Citroën) egypontos előnye helyett kilenc ponttal előzte volna meg az ezüstérmes finn Mikko Hirvonent (Ford). A 13 futamos világbajnoki sorozat a hét végén a svéd ralival kezdődik, amelyen hivatalosan bemutatkozik a 2007-es Forma–1-es világbajnok finn Kimi Räikkönen, aki a Citroën juniorcsapatában tucatnyi versenyen áll majd rajthoz. Ez talán növeli a sorozat presztízsét azok után, hogy tavaly több márka (Suzuki, Subaru) távozott, majd a januárban zajlott patinás Monte-Carlo-rali rendezői is viszszamondták a vb-tagságot.

Lebuktak a tetőfedő maffia tagjai – videón a TV2 stábjának rajtaütése