Úgy tűnik, nem sikerül betörnie az utaztatók piacára az olcsósággal taroló Tesco hipermarketláncnak. A csupán néhány hónapja a lánc égisze alatt életre hívott utazásközvetítő szolgáltatás internetes oldala hetek óta szünetel, miután a multicég január elején váratlanul felbontotta a szerződést a Tesco Travelt működtető, magyar tulajdonú kft.-vel. Ez érdekes, mert úgy tudjuk, a szerződés eredetileg több évre szólt, s a családi vállalkozásnak komoly, csupán évek múlva megtérülő beruházásra volt szüksége az első évben 500 milliós forgalomra számító Tesco Travel beindításához.
A Tesco tavaly júliusban indította a kispénzűeket célzó szolgáltatást, amely öt hazai utazási iroda kínálatát közvetítette a vásárlóknak. A hipermarket szóvivője a szerződésbontás után lapunknak cáfolta, hogy a láncnál megszűnne az utaztatás, helyette a partner cseréje történik szolgáltatásbővítés céljából.
A hoppon maradt korábbi partner, a TSC Travel Broker Kft. ügyvezetője, Schlégl Ildikó, a Turizmus online szakmai hírportálnak ugyanakkor a napokban azt nyilatkozta: a Tesco a mai napig titkolózik, így nem tudni, valójában mit takar a szolgáltatásbővítés, miközben az ígéretekkel ellentétben január óta arról is hallgatnak, hivatalosan ki lép a helyükbe.
A naponta 7–11 ezer látogatót jegyző Tesco Travel honlap „technikai okok miatt” jelenleg sem üzemel, így kérdéses, vannak-e függőben lévő útfoglalások, és mi lesz az azokra befizetett összegek sorsa.
Menczer Tamás: Mi lesz így velünk?!