Bevásárlás: középpontban az akciók

2010. 04. 18. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tavaly kevesebb napicikket vásároltak a családok, mint 2008-ban, mivel a reálkeresetek 2,5 százalékkal csökkentek, emiatt a háztartások fogyasztása összességében hét százalékot zuhant – derült ki a GfK Hungária piackutató intézet legfrissebb jelentéséből, amely alátámasztja az eddig megjelent hivatalos statisztikákat. Negyedik éve tart már a magyar kereskedelem mélyrepülése, az első kormányzati megszorítások óta ugyanis fokozatosan csökken a családok megélhetésre fordított jövedelme, így az általános életszínvonal is.
A vásárlások során immár végképp előtérbe került az akcióvadászat, vagyis a pénzszűke miatt napjainkban a legtöbben már hajlandók egy-egy árucikkért egymás után több üzletet is felkeresni, hogy összevessék a boltok árait. A GfK megállapítja: tavaly a legnagyobb fejlődést az olcsó diszkontok és a szupermarketek érték el, miközben a hipermarketek térhódítása megtorpant. Noha a bankkártyás vásárlások fokozatosan terjednek idehaza, az ebből származó előnyöket még mindig a nagy láncok élvezik a leginkább – összegezte a kutatás.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.