Tavaly kevesebb napicikket vásároltak a családok, mint 2008-ban, mivel a reálkeresetek 2,5 százalékkal csökkentek, emiatt a háztartások fogyasztása összességében hét százalékot zuhant – derült ki a GfK Hungária piackutató intézet legfrissebb jelentéséből, amely alátámasztja az eddig megjelent hivatalos statisztikákat. Negyedik éve tart már a magyar kereskedelem mélyrepülése, az első kormányzati megszorítások óta ugyanis fokozatosan csökken a családok megélhetésre fordított jövedelme, így az általános életszínvonal is.
A vásárlások során immár végképp előtérbe került az akcióvadászat, vagyis a pénzszűke miatt napjainkban a legtöbben már hajlandók egy-egy árucikkért egymás után több üzletet is felkeresni, hogy összevessék a boltok árait. A GfK megállapítja: tavaly a legnagyobb fejlődést az olcsó diszkontok és a szupermarketek érték el, miközben a hipermarketek térhódítása megtorpant. Noha a bankkártyás vásárlások fokozatosan terjednek idehaza, az ebből származó előnyöket még mindig a nagy láncok élvezik a leginkább – összegezte a kutatás.
Majdnem belehalt egy idős ember egy brutális támadásba - egy budapesti buszról rángatták le