
origo.hu
Egy ágyban akart aludni a fiú diákjával a debreceni gimnázium tanára
Sikerkommunikáció. Habár az Új Magyarország fejlesztési terv végrehajtási ideje a feléhez közelít, a rendelkezésre álló keretből mindössze tizenkét százalékot sikerült lehívnunk, és ennek is csak egy része jutott el a pályázókhoz. A támogatandó beruházások kiválasztásával kapcsolatban az Állami Számvevőszék súlyos kritikákat fogalmazott meg. Ráadásul a regionális fejlesztési tanácsokban ma is a koalíciós pártok delegáltjai adják többséget, így a területfejlesztési programok forrásai felett is a lényegében pártapparátus dönt. A lekötött pénzek mindössze 27 százaléka jutott közvetlenül a vállalkozásokhoz, holott a gazdaságfejlesztési programoknál érvényesülhettek volna az új munkahelyek megteremtésére irányuló elképzelések.
Elvesztett agrárpiacok. Bár a szakértők körében egyetértés van a tekintetben, hogy hazánk természeti adottságaiból, történelmi hagyományaiból adódóan nem nézheti karba tett kézzel, miként megy tönkre az ország mezőgazdasága és élelmiszeripara, a most leköszönő kormány mégis ezt tette az elmúlt nyolc esztendőben. Uniós csatlakozásunk után az ágazat gyengülése óriási volt. Az is egyértelmű vált, hogy a külföldiek leginkább a piacunkat akarták megvenni, amikor felvásároltak egy-egy privatizációra felajánlott élelmiszer-feldolgozó vállalatot. Emellett egyre erőteljesebbé vált az élelmiszer kiskereskedelemben a feldolgozott import termékek aránya. Eközben Magyarország mindinkább agráralapanyag-termelő országgá válik. Szégyenszemre már cukorból és sertéshúsból is importra szorulunk. Nemcsak a külpiac, hanem a hazai piac jó részét is elveszítettük.
Bezárt szárnyvonalak. Az MSZP ígérete szerint 2010-re minden jelenleg ismert gyorsforgalmi út elér majd az országhatárig. Ezzel szemben az M2-es, M3-as, M4-es és M6-os nem épült meg idáig. Egy Világbank által készített felmérés szerint három ország közúthálózatának állapota akadályozza lényegesen a kereskedelmi forgalmat Közép- és Kelet-Európában, ez a három állam Albánia, Románia és Magyarország. A 31 240 kilométeres magyar országos közúthálózat több mint a fele kifejezetten rossz állapotban van. A szocialisták vállalták, hogy elindítják az átfogó vasútfejlesztési programot, amelynek révén minden nagyvárosba 160 kilométeres sebességgel járhatnak a vonatok. Ezzel szemben a legjobb állapotú, Budapest–Hegyeshalom vonalon hosszabb a menetidő, mint tíz évvel ezelőtt. A vidéki szárnyvonalak közül számosat bezártak, és ezek az intézkedések megtakarítás helyett veszteséget hoztak a vasútnak.
Versenyképes gazdaság, takarékos állam, csökkenő újraelosztás, mérséklődő államadósság, először 2008-as, majd 2010-es, végül 2014-es euróbevezetés – többek között ezt ígérték a szocialisták 2002-ben és 2006-ban, ám a nagy ívű elképzelésekből nem valósult meg semmi. Ami történt, az mindennek az ellenkezője volt. Tavalyelőtt ősszel csak a Nemzetközi Valutaalap és az Európai Unió óriáskölcsöne tudta megmenteni hazánkat az államcsődtől, mivel a korábbi évek felelőtlen gazdaságpolitikája, a megduplázott államadósság és a hiteltelen költségvetések miatt kialakult bizalmatlan befektetői légkörben még latin-amerikai szintű kamatok mellett sem akadt gazdája a magyar államkötvényeknek. A megszorítások több hullámban követték egymást, aminek eredményeként a magyar gazdaság növekedése már jóval a válság előtt lényegében leállt.
A magyar kormány gazdaságpolitikája miatta környező régió országai gyors tempóban előztek le minket. A versenyképességi listákon nyolc év alatt több mint negyven helyet zuhant Magyarország. Ma hazánkban a legmagasabb az infláció az egész unióban, és a banki kölcsönök kamatterhei Románia után nálunk a legnagyobbak. Eközben az ország adósságállománya több mint a duplájára hízott, így minden egyes magyar lakosra ma több mint kétmillió forintnyi államadósság jut. A szocialista ígérethalomból szemezgettünk.
Egy ágyban akart aludni a fiú diákjával a debreceni gimnázium tanára
Érik egy hatalmas pofon Magyar Péternek, nem fogja megúszni
Tragikus: Ezek voltak az Air India pilótájának utolsó szavai a légikatasztrófa előtt!
Ficónak végképp elege lett az EU-ból: Szlovákia a falhoz állította Ursula von der Leyenéket – vagy kiengesztelik vagy olyat tesz, amit eddig még soha
Szoboszlai nem ezt érdemelné, leszámoltak vele Liverpoolban
Valóra vált a németek legrosszabb rémálma: most már hiába mutogatnak Magyarországra
Újra kell játszani egy áprilisi bajnokit, a kiesést és a kupaindulást is befolyásolja
Cser-Palkovics András: Pénteken szeretnénk aláírni a Fehérvár FC átvételét
Szörnyűség történt a Kossuth téren Puzsérék tüntetésén
Itt a válasz: megindult az iráni ellencsapás + videó
Air India katasztrófa: szívszorító részletek derültek ki az utasok haláláról + videó
Akár az iráni politikai rendszer is összeomolhat az izraeli támadás következtében
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.