A győztes Mark Webber és a bokszutcából rajtolva hatodikként zárt Fernando Alonso méltatása mellett éppen a spanyol pilóta helyezése okán van újra fennforgás a Forma–1-ben a Monacói Nagydíj után. Mert bizony a záró körben, amikor a biztonsági autó elhagyta a pályát, a versenybírók a sárga zászlókról zöldre váltva szabad jelzést adtak a mezőnynek; Michael Schumacher pedig az utolsó előtti kanyarban, a Rascasse-ban régi szép napjait idézően húzott el Alonso mellett, és őt intették le hatodikként. Tavaly még úgy szólt a szabály, hogy ilyen esetben csak a rajt/célvonalon való áthaladás után lehet előzni, egy idei módosítás azonban az úgynevezett safety car vonaltól újra nyílttá tette a versenyt. Ám a szabálykönyvben ott maradt az a paragrafus, miszerint ha a biztonsági autó mögött ér véget a futam, akkor sem lehet előzni, ha az a bokszba hajt. A sportfelügyelő-testület erre hivatkozva Schumachert utólag megbüntette húsz másodpercre, aki így még a pontszerző első tíz közül is kicsúszott, 12. lett…
A Forma–1-be három év kihagyás után visszatért hétszeres világbajnok szívhatja a fogát, és csapata, a Mercedes GP meg is fellebbezte a döntést, amelyet egy négyfős versenybíróság, benne Damon Hill-lel hozott meg. S most sokan citálják a 2004-es vb záró futamán, Adelaide-ben történteket. Az összetettben vezető Schumacher Hill előtt egy pont előnnyel érkezett az Ausztrál Nagydíjra, itt is az élen haladt, amikor a 35. körben belekoccant a betonfalba, majd visszakeveredve a pályára, az éppen érkező és előzni szándékozó vetélytársára ráhúzta a Benettonját. A német egyből kiesett, de az autója sérülése miatt nem sokkal később a brit számára is véget ért a futam. Schumacher megszerezte az első vb-címét, Hillnek pedig még két évet kellett várnia, hogy először és utoljára világbajnok legyen.
Az idén Schumacher visszatéréséhez nem fűzött nagy reményeket, a Spanyol Nagydíj előtt is eléggé lekezelően nyilatkozott róla, s most – még ha csak egy is volt a négyfős döntéshozó testületben – rajta a billog, hogy kicsinyes bosszút állt a régi sérelemért. Így történt-e vagy sem, a Forma–1-ben legalább megint van miről beszélni…
Megerősíti a kormány a kis és közepes cégeket - ez a jövő évi költségvetés egyik célja