Lassan két és fél éve már, hogy a kis- és közepes méretű vállalkozásoknak (kkv) is lehet a versenypiacon villamos energiát vásárolniuk, de mintha még mindig nagyon „misztikus” lenne ez a kifejezés. Tényleg beszélhetünk piacról a villamos energia kapcsán?
– Persze! A villamos energia is csak egy termék, amelynek a piaca a lényeget tekintve ugyanúgy működik, mint például a műszaki áruházak. Műszaki cikkeket is sokan árulnak, és teljesen természetes, hogy a vevők, hacsak nincs már régóta kedvenc boltjuk, ahol maradéktalanul megbíznak az eladókban, körbejárják a különböző üzleteket. Megnézik, hol, mennyibe kerül pl. a számítógép, aztán a minőség és az ár alapján hoznak egy döntést. Az energiapiacon is megteheti ezt bárki, és az MVM Partner üzleti filozófiája szerint minél több vásárló válik tudatossá, annál erősebb lesz a verseny, ami a fogyasztók számára kedvező fejlemény.
– Azért négy-öt műszaki áruház feltérképezése jóval kisebb feladatnak tűnik, mint az árampiac szondázása…
– Lehet, de a tét sem ugyanaz. Ha ugyanis az ember egy műszaki cikk vásárlása után rájön, hogy nem a megfelelő helyen vásárolt, legfeljebb a következő alkalommal másik áruházban próbálkozik. Aki viszont az energiabeszerzéseit intézi kellő körültekintés nélkül, az adott esetben egy évig ragad benne egy előnytelen megállapodásban, jellemzően ugyanis 12 hónapra kötik a kereskedői szerződéseket. Az pedig jelentős különbség, hogy mondjuk vissza kell vinni például egy számítógépes egeret, hogy garanciálisan kicseréljék, vagy hogy egy cég versenyhátrányba kerül a konkurenciával szemben egy egész esztendőre.
Az MVM Partner egyébként minden segítséget megad a választáshoz. Tavaly októberben elindítottuk az internetes ügyfélszolgálatot, amely egyszerű kérdéseken keresztül vezeti el a fogyasztót a számára legmegfelelőbb szolgáltatási csomag kiválasztásához. Itt azok is képet kaphatnak az árainkról, akik csak érdeklődnek, de a rendszeren keresztül szerződéskötésre is mód nyílik. Természetesen ügyfélszolgálati munkatársainkon keresztül közvetlenül is felvehetik velünk a kapcsolatot.
– Mekkora árelőnyt érhet el egy kkv, ha okosan választ magának villamosenergia-kereskedőt?
– Egy átlagos ipari üzemben kilowattóránként akár másfél-két forintos árelőny is elképzelhető. A jó ajánlat titka, hogy az ügyfél talál-e olyan csomagot, amelyik a legjobban illik a fogyasztási karakteréhez. Más ajánlatot kell adnunk például annak a társaságnak, amelyik csak éjszaka termel, napközben pedig egyáltalán nem. Összességében tíznél is több „terméket” takar nálunk a villamosenergia-kereskedelem fogalma. Tehát nem csak a kereskedő-, hanem a termékválasztás lehetőségét is megadjuk.
– Említette, hogy aki rosszul dönt, egy évig nem tud váltani. Mik a váltás feltételei?
– A cégvezetőnek észben kell tartania, mikor jár le a szerződése, mert váltani csak akkor tud, ha a határidő előtt harminc, esetenként hatvan nappal kezdeményezi a megállapodás felbontását. Ellenkező esetben a szerződés automatikusan meghoszszabbodhat – és kezdődhet egy újabb rossz esztendő. Tehát a különböző ajánlatok összevetését követően, kiválasztva a legjobb ajánlatot, fel kell mondani a régi kereskedővel kötött szerződést, figyelembe véve a felmondási határidőket, és meg kell kötni az új villamosenergia-kereskedővel a szerződést. Ezt követően további teendő már nincs, a villamosenergia-szolgáltatás folyamatos.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség