Ez is csak egy piac

Bár kétségtelenül nagy változást jelent a kis- és közepes vállalkozások számára, hogy a jól megszokott közüzem helyett a versenypiacon lehet villamos energiát vásárolniuk, aki ügyesen használja ki a kínálati piac előnyeit, komoly versenyelőnyre tehet szert. Az MVM Partner Energiakereskedelmi Zrt. vezetője, dr. Ugron Gáspár Gábor szerint válogatni kell, mert megéri.

Munkatársunktól
2010. 05. 24. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Lassan két és fél éve már, hogy a kis- és közepes méretű vállalkozásoknak (kkv) is lehet a versenypiacon villamos energiát vásárolniuk, de mintha még mindig nagyon „misztikus” lenne ez a kifejezés. Tényleg beszélhetünk piacról a villamos energia kapcsán?
– Persze! A villamos energia is csak egy termék, amelynek a piaca a lényeget tekintve ugyanúgy működik, mint például a műszaki áruházak. Műszaki cikkeket is sokan árulnak, és teljesen természetes, hogy a vevők, hacsak nincs már régóta kedvenc boltjuk, ahol maradéktalanul megbíznak az eladókban, körbejárják a különböző üzleteket. Megnézik, hol, mennyibe kerül pl. a számítógép, aztán a minőség és az ár alapján hoznak egy döntést. Az energiapiacon is megteheti ezt bárki, és az MVM Partner üzleti filozófiája szerint minél több vásárló válik tudatossá, annál erősebb lesz a verseny, ami a fogyasztók számára kedvező fejlemény.
– Azért négy-öt műszaki áruház feltérképezése jóval kisebb feladatnak tűnik, mint az árampiac szondázása…
– Lehet, de a tét sem ugyanaz. Ha ugyanis az ember egy műszaki cikk vásárlása után rájön, hogy nem a megfelelő helyen vásárolt, legfeljebb a következő alkalommal másik áruházban próbálkozik. Aki viszont az energiabeszerzéseit intézi kellő körültekintés nélkül, az adott esetben egy évig ragad benne egy előnytelen megállapodásban, jellemzően ugyanis 12 hónapra kötik a kereskedői szerződéseket. Az pedig jelentős különbség, hogy mondjuk vissza kell vinni például egy számítógépes egeret, hogy garanciálisan kicseréljék, vagy hogy egy cég versenyhátrányba kerül a konkurenciával szemben egy egész esztendőre.
Az MVM Partner egyébként minden segítséget megad a választáshoz. Tavaly októberben elindítottuk az internetes ügyfélszolgálatot, amely egyszerű kérdéseken keresztül vezeti el a fogyasztót a számára legmegfelelőbb szolgáltatási csomag kiválasztásához. Itt azok is képet kaphatnak az árainkról, akik csak érdeklődnek, de a rendszeren keresztül szerződéskötésre is mód nyílik. Természetesen ügyfélszolgálati munkatársainkon keresztül közvetlenül is felvehetik velünk a kapcsolatot.
– Mekkora árelőnyt érhet el egy kkv, ha okosan választ magának villamosenergia-kereskedőt?
– Egy átlagos ipari üzemben kilowattóránként akár másfél-két forintos árelőny is elképzelhető. A jó ajánlat titka, hogy az ügyfél talál-e olyan csomagot, amelyik a legjobban illik a fogyasztási karakteréhez. Más ajánlatot kell adnunk például annak a társaságnak, amelyik csak éjszaka termel, napközben pedig egyáltalán nem. Összességében tíznél is több „terméket” takar nálunk a villamosenergia-kereskedelem fogalma. Tehát nem csak a kereskedő-, hanem a termékválasztás lehetőségét is megadjuk.
– Említette, hogy aki rosszul dönt, egy évig nem tud váltani. Mik a váltás feltételei?
– A cégvezetőnek észben kell tartania, mikor jár le a szerződése, mert váltani csak akkor tud, ha a határidő előtt harminc, esetenként hatvan nappal kezdeményezi a megállapodás felbontását. Ellenkező esetben a szerződés automatikusan meghoszszabbodhat – és kezdődhet egy újabb rossz esztendő. Tehát a különböző ajánlatok összevetését követően, kiválasztva a legjobb ajánlatot, fel kell mondani a régi kereskedővel kötött szerződést, figyelembe véve a felmondási határidőket, és meg kell kötni az új villamosenergia-kereskedővel a szerződést. Ezt követően további teendő már nincs, a villamosenergia-szolgáltatás folyamatos.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.