Befejeződött az április 10-én, leszállás közben a szmolenszki repülőtérnél szerencsétlenül járt lengyel elnöki gép fekete dobozainak vizsgálata. Mint Edmund Klich, az esettel foglalkozó állami bizottság elnöke a lengyel közszolgálati rádiónak elmondta, az összes adatot feldolgozták, s az ebből levonható következtetéseket a közeljövőben nyilvánosságra is hozzák. Ismét megerősítette, hogy a Tu–154-es műszakilag tökéletesen rendben volt, s értésre adta, hogy a szakértőknek még nincs kialakult verziójuk azzal kapcsolatban, mi vezetett a katasztrófához.
A Dziennik Gazeta Prawna napilap eközben meghökkentő részleteket szivárogtatott ki a fekete dobozok információiból rekonstruálható részletekből. Eszerint, amikor a pilóta rádöbbent, hogy a gép túl alacsonyan van, megpróbálta felrántani a Tu–154-est, a megfelelő tolóerő eléréséhez azonban e típus esetében tíz másodpercre van szükség. A becsapódás pillanatában ehhez még öt másodperc kellett volna. Mint a lapnak a tragédia körülményeit vizsgáló szakértők egyike, Tomasz Tuholka aláhúzta, a személyzet túlságosan későn észlelte, hogy milyen alacsonyan vannak. Amikor a kapitány látta, hogy a gép már nem képes felemelkedni, még megpróbálta keményen letenni a Tu–154-est, az egyik szárny azonban beleakadt a fákba, egyharmada leszakadt, a géptest pedig megpördült a tengelye körül, és végül háttal csapódott a földhöz. A lap utal arra is, miért próbálta meg a kapitány vakon lehozni a gépet. A kabinban a felvételek alapján a személyzet tagjain kívül még valaki, minden bizonnyal a külügyminisztérium protokollfőnöke tartózkodott.
Eközben a lengyel médiában több, a katasztrófával kapcsolatos összeesküvés-elmélet is szárnyra kelt. Ezek egyikét cáfolta a minap a sajtóban a lengyel szolgálatok egyik képviselője, mondván, Lech Kaczynski telefonjában semmiféle titkos NATO-kód nem volt.
XIV. Leó pápa: Megváltozna a világ, ha segítenénk a gyengéknek és az elnyomottaknak















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!