Vezet, de inni is szeretne már

Visszatérése utáni ötödik versenyén Michael Schumacher a barcelonai negyedik helyével máris több pontot szerzett, mint az előző négyen együttvéve, ami hűen tükrözi a Forma–1 hétszeres világbajnokának megpróbáltatásait. Ő maga is úgy látja, hogy egyelőre még messze van a jelenlegi legjobbaktól, ám az újrakezdést a hangos kritikák dacára sem bánta meg. Mint mondja, egyszerűen szeret vezetni.

2010. 05. 22. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Monacóban a mezőny. A hét végén a Forma–1-es világbajnokságon az 1950-es kezdet óta folyamatosan műsoron levő Monacói Nagydíjjal, a világ leghíresebb utcai autóversenyével folytatódik a sorozat. A szűk városi pályán a versenyzők mindössze 150-156 km/óra körüli átlagsebességet tudnak elérni, ezért a monacói a vb leglassabb futama. (Tavaly Jenson Button 155,167 km/h-s átlaggal nyerte meg a futamot, akkor még a Brawn GP színeiben.) A többi nagydíjjal ellentétben a nagyhercegségben ma tartják az első szabadedzéseket, holnapra pedig pihenőnapot kapnak a pilóták. A világbajnokság állása, pilóták: 1. Jenson Button (McLaren) 70, 2. Fernando Alonso (Ferrari) 67, 3. Sebastian Vettel (német, Red Bull) 60, 4. Mark Webber (Red Bull) 53, 5. Nico Rosberg (német, Mercedes) 50, 6. Lewis Hamilton (brit, McLaren) 49; csapatok: 1. McLaren-Mercedes 119, 2. Ferrari 116, 3. Red Bull 113.


Bahreinben hatodik, Ausztráliában tizedik hely, Malajziában műszaki hiba miatt gyors kiesés a kilencedik körben, majd Kínában megint csak egy szerény tizedik pozíció jött össze a Forma–1-be három év kihagyás után visszatért Michael Schumachernek. Így aztán semmi meglepő nem volt abban, hogy a következetes ellendrukkerein túlmenően is egyre többen húzták le a keresztvizet a negyvenegy éves német ikonról. Legutóbb az F–1 egyik emblematikus, de momentán parkolópályán levő alakja, Flavio Briatore nyilatkozott lesajnálóan, és a hőskorban négyszer is vb-2., 80 éves Stirling Moss is markáns véleményt fogalmazott meg, miszerint Schumacher mindent lerombol, amit eddig felépített.
Ám ezt az érintett korántsem így látja, vagy legalábbis nem vesz tudomást róla. Az elmúlt heti Spanyol Nagydíj előtt is kifejtette, egyáltalán nem bánta meg, hogy viszszatért: „Azért vágtam bele újra, mert egyszerűen élvezem a vezetést, és nem azért, hogy a média számára szolgáljak egy jó sztorival. A versenyzés számomra egyfajta örömforrás, és ha győzök, akkor természetesen még boldogabb vagyok. Tény, egyelőre nem úgy mennek a dolgok, ahogy elterveztem, a keskenyebb első gumik még gondot okoznak, de bizakodó vagyok a jövőt illetően. A kritikákat természetesnek veszem, volt bennük részem korábban is, hiszen a múltban is akadtak olyan periódusaim, amikor kevésbé voltam sikeres” – nyilatkozta Schumacher, majd a Circuit de Catalunya elnevezésű pályán a szűk háromhetes szünet alatt felturbózott Mercedest a negyedik helyre hozta be. A hatodik rajtkockából indult, a 16. körben a bokszutca kijáratánál agresszíven megelőzte Jenson Buttont, akit ezután végig maga mögött tudott tartani, Lewis Hamilton pedig kiesett előle. Most először hagyta le csapattársát, Nico Rosberget, mégsem volt elégedett, mert szembesülnie kellett azzal, hogy a Mercedesnek még mindig túlságosan nagy a lemaradása a jelenleg legjobbnak számító Red Bull-lal szemben. „Szórakoztató verseny volt, de az elejétől kezdve tisztában kellett lennünk azzal, hogy ha az élbolyban nem történik valamiféle váratlan esemény, akkor nincs esélyünk dobogóra állni” – bökte ki a vb-pontversenyben egyelőre csak a kilencedik helyen szerénykedő Schumacher, aki pályafutása során eddig 154-szer végzett az első három között. Az örökrangsorban Alain Prost a második 106 dobogós pozícióval, a maiak közül Fernando Alonso 55-ször pezsgőzhetett, legutóbb éppen Barcelonában.
S bizony, három év nagy idő, örömforrás ide vagy oda, már a német is megszomjazhatott.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.