origo.hu
Pressman, go home! (David Pressman nagykövet eltakarodásának fölöttébb szükséges voltáról)
Állami elsőség a földeknél. A vidékfejlesztési tárca még a nyári rendkívüli parlamenti ülésszakon az Országgyűlés elé terjeszti a földtörvény módosítására vonatkozó javaslatát, amelynek lényege: földvásárlásnál a magyar államot illeti meg az elővásárlás joga – jelentette be Fazekas Sándor miniszter szombaton Jászladányban, a helyi gazdakör felújított székházának átadásakor. A tárca vezetője azt mondta, hogy ezáltal a spekulációt és a zsebszerződéseket akarják megelőzni, a vásárlásokkal pedig alapot teremtenének a fiatal gazdászok földhöz juttatásához, illetve a már termelő gazdák is ki tudják majd bővíteni földterületüket haszonbérlet révén. A törvénymódosítás összhangban van a kormányprogramban foglaltakkal, miszerint a magyar állam eszközeivel védi a nemzeti kincset jelentő földvagyont – tette hozzá a miniszter. Fazekas Sándor szólt arról is, hogy a tárca többek között tervezi az alkalmi munkavállalás jelenlegi bonyolult rendszerének egyszerűsítését, a jó minőségű hazai termékek előállításának és helyi értékesítésének elősegítését. (MTI)
Átalakul az élelmiszerek címkézése Európában. A cél az, hogy a fogyasztók könnyebben különbséget tudjanak tenni egészséges és egészségtelen termékek között, ugyanis jelenleg a címkéken lévő információdzsungel csak a vásárlók összezavarására alkalmas. Emiatt döntöttek a napokban az Európai Parlament tagjai arról, hogy a húskészítményeken és a tejtermékeken ezután kötelező lesz feltüntetni a földrajzi eredetet.
Ez a dolog jó oldala. A rossz pedig az, hogy a szavazást a színfalak mögött az Európai Unió történetének legintenzívebb lobbikampánya előzte meg, amelyben az ipari lobbisták egymilliárd eurót költöttek az Európai Parlament képviselőinek meggyőzésére. Sikerrel. Ugyanis a képviselők támogatták az élelmiszeripar által pártfogolt új címkézési verziót, és nem az egészségügyért és a súlyfelesleg ellen küzdő szervezetek javaslatát fogadták el. A strasbourgi szavazáson a képviselők elvetették – írja az erről szóló cikkében az Euobserver.com szaklap – azt a leginkább egy közlekedési lámpához hasonlító rendszert, amely szerint piros, sárga és zöld jelzésekkel hívták volna fel a figyelmet arra, hogy mely élelmiszerekben nagy a zsír-, a cukor- vagy a sótartalom. Az élelmiszergyártók attól rettegtek, hogy az egyértelmű címkézés elriasztja a fogyasztókat termékeik megvásárlásától.
Európában jelenleg a földrajzi eredet feltüntetése a marhahúsban kötelező, valamint a hal, a gyümölcs, az olajbogyó, valamint a friss zöldség, a méz és a bor esetében. A mostani szavazással az ilyen jelölés kötelező jellegét kiterjesztették valamennyi húsfajtára és tejtermékre. A jövőben tehát a címkén feltüntethető az, hogy „magyar vaj” vagy „magyar disznóhús”. A javaslat szerint a jövőben fel kellene tüntetni a termékekben jelen lévő öt tápanyag mennyiségét is, mint a 100 grammra vagy 100 milliliterre jutó energiát, a glükózokat, lipideket, telített zsírsavakat és a sótartalmat, de a címkék tájékoztatnak majd a protein- és a rosttartalomról is. A címkéről leolvasható lesz, hogy egy adott állat hol született, hol nevelték fel és hol vágták le.
Pressman, go home! (David Pressman nagykövet eltakarodásának fölöttébb szükséges voltáról)
Zelenszkij beszédéről ferdített a dollármédia, közleményt adott ki az MTVA
Bizonytalan a Dancing jövője: több profi táncos távozott a műsorból
Balázs Péter hajthatatlan: Orbánnak most bizonyosan nagyon nagy a mellénye a találkozókon, de attól még egyedül van
2025 uralkodó bolygója a Vénusz: erre számíthatsz az újévben
Újra felbukkant Vogel Evelin: sokatmondó képpel üzent Magyar Péter szavazóinak
Kocsis Máté parádésan mattolta Magyar Pétert, a „hantás” köpni, nyelni nem tudott
Csupa csoki a kedvenc Márton-napi édességünk: így készül a legfinomabb lúdlábtorta
Vlagyimir Putyin üzent Donald Trumpnak
Elkészült Pressman búcsúdala, ezt nem teszi ki az ablakba
Nem! Nem marad, Marcika
Kiszivárgott Donald Trump ukrajnai béketerve?
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.