Csak a hitelek tartják életben a BKV-t?

2010. 07. 28. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Korrupt parkolóőröket fogtak. A bírságon felül további pénzt kért egy szabálytalanul parkoló férfitól az a két közterület-felügyelő, akiket végül a megbírságolt jelzése alapján fogtak el a rendőrök. A BRFK sajtóügyeletese szerint a férfi, aki kifizette a kerékbilincs eltávolításáért kért pénzt, felhívta a rendőrséget, és közölte: a parkolóőrök feljelentéssel és újabb bírsággal fenyegették meg, ha nem fizet nekik további összeget. Azt tanácsolták neki, hogy adja oda a pénzt, de írja fel a bankjegyek sorszámát, és ez alapján végül a helyszínre érkező rendőrök előállították a közterület-felügyelőket, akiket vesztegetéssel gyanúsítanak. A napokban a XIII. kerületben volt parkolóőrök vették videóra, amint a parkolási cég emberei feltehetőleg kenőpénzeket vesznek át egy irodában. Az ügyben a rendőrség nyomoz. Büntető eljárás zajlik kerékbilincseléses vesztegetés miatt Terézvárosban és Erzsébetvárosban is.


Egyelőre el sem készült a kormány új koncepciója a közösségi közlekedés jövőjéről, a BKV Zrt. máris elindította azt az eljárást, amelynek alapján állami garanciával újabb ötmilliárd forintnyi hitelt vennének fel egy korábbi adósság úgynevezett refinanszírozására – derült ki a Közbeszerzési Értesítő legfrissebb számából.
Bár az októberi önkormányzati választás után a BKV jelentős átalakítása várható, a közlekedési társaság hivatalos közlése szerint a középlejáratú hitelkeret célja a vállalat finanszírozása.
Mint arról a Magyar Nemzet beszámolt, múlt év december közepén a távozó kormányfő, Bajnai Gordon hosszú távú szerződést kötött Demszky Gábor főpolgármesterrel a BKV támogatásáról. Bár a nyilatkozatok szerint a szocialista kormány huszonhárommilliárddal segítette a társaságot, amelynek költségvetéséből – a hatalmas, hárommilliárd eurós belső adósságállományt nem számítva – csak az adósságokkal, a tartozásokkal és az éves veszteséggel együtt több száz milliárd forint hiányzik. Végül kiderült, a 23 milliárd forintból öt a százszázalékos tulajdonos fővárost terheli, a másik ötre, az említett lejáró hitel kiváltására pedig utódja terhére kötelezte el magát a szocialista kormány.
Miközben a BKV-ügyben már akkor javában zajlottak a nyomozások hűtlen kezelés, csalás és egyéb bűncselekmények miatt, a társaságnál akár milliárdos károk után kutatva, a Bajnai Gordon vezette kormány a támogatás legfőbb feltételéül a jegyek és bérletek legalább négyszázalékos emelését szabta. A BKV a napokban ismerte el, hogy jórészt e döntés miatt több mint 750 millió forinttal csökkent a bevétele. A tarifaemelést a Fővárosi Közgyűlésben az a Horváth Csaba (MSZP) erőszakolta ki, aki az idén májusban már pártja főpolgármester-jelöltjeként díjmentes budapesti közlekedéssel kampányolt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.