Korrupt parkolóőröket fogtak. A bírságon felül további pénzt kért egy szabálytalanul parkoló férfitól az a két közterület-felügyelő, akiket végül a megbírságolt jelzése alapján fogtak el a rendőrök. A BRFK sajtóügyeletese szerint a férfi, aki kifizette a kerékbilincs eltávolításáért kért pénzt, felhívta a rendőrséget, és közölte: a parkolóőrök feljelentéssel és újabb bírsággal fenyegették meg, ha nem fizet nekik további összeget. Azt tanácsolták neki, hogy adja oda a pénzt, de írja fel a bankjegyek sorszámát, és ez alapján végül a helyszínre érkező rendőrök előállították a közterület-felügyelőket, akiket vesztegetéssel gyanúsítanak. A napokban a XIII. kerületben volt parkolóőrök vették videóra, amint a parkolási cég emberei feltehetőleg kenőpénzeket vesznek át egy irodában. Az ügyben a rendőrség nyomoz. Büntető eljárás zajlik kerékbilincseléses vesztegetés miatt Terézvárosban és Erzsébetvárosban is.
Egyelőre el sem készült a kormány új koncepciója a közösségi közlekedés jövőjéről, a BKV Zrt. máris elindította azt az eljárást, amelynek alapján állami garanciával újabb ötmilliárd forintnyi hitelt vennének fel egy korábbi adósság úgynevezett refinanszírozására – derült ki a Közbeszerzési Értesítő legfrissebb számából.
Bár az októberi önkormányzati választás után a BKV jelentős átalakítása várható, a közlekedési társaság hivatalos közlése szerint a középlejáratú hitelkeret célja a vállalat finanszírozása.
Mint arról a Magyar Nemzet beszámolt, múlt év december közepén a távozó kormányfő, Bajnai Gordon hosszú távú szerződést kötött Demszky Gábor főpolgármesterrel a BKV támogatásáról. Bár a nyilatkozatok szerint a szocialista kormány huszonhárommilliárddal segítette a társaságot, amelynek költségvetéséből – a hatalmas, hárommilliárd eurós belső adósságállományt nem számítva – csak az adósságokkal, a tartozásokkal és az éves veszteséggel együtt több száz milliárd forint hiányzik. Végül kiderült, a 23 milliárd forintból öt a százszázalékos tulajdonos fővárost terheli, a másik ötre, az említett lejáró hitel kiváltására pedig utódja terhére kötelezte el magát a szocialista kormány.
Miközben a BKV-ügyben már akkor javában zajlottak a nyomozások hűtlen kezelés, csalás és egyéb bűncselekmények miatt, a társaságnál akár milliárdos károk után kutatva, a Bajnai Gordon vezette kormány a támogatás legfőbb feltételéül a jegyek és bérletek legalább négyszázalékos emelését szabta. A BKV a napokban ismerte el, hogy jórészt e döntés miatt több mint 750 millió forinttal csökkent a bevétele. A tarifaemelést a Fővárosi Közgyűlésben az a Horváth Csaba (MSZP) erőszakolta ki, aki az idén májusban már pártja főpolgármester-jelöltjeként díjmentes budapesti közlekedéssel kampányolt.