Váltás a HungaroControl élén. A napokban meneszthetik Markó Andreát, a légiforgalmi irányítást ellátó HungaroControl Zrt. vezérigazgatóját – erősítették meg lapunk forrásai. Tegnap a Magyar Hírlap egy névtelen levélre hivatkozva közölte, hogy Markónak jogszabálysértés miatt kell távoznia, hiszen néhány hete több légiforgalmi irányító is úgy dolgozhatott, hogy már lejárt a szakszolgálati engedélye. Az igazgató ezzel kapcsolatban azt nyilatkozta laptársunknak, hogy csupán adminisztrációs hiba történt. Egy jogszabályváltozás miatt a légiforgalmi irányítóknak egy speciális nyelvvizsgát kellett letenniük, ám adminisztrációs nehézségek miatt a sikeres vizsga regisztrálása néhány irányító esetében két napot késett. Ez azonban a vezérigazgató szerint nem befolyásolta azt a tudást, amit a korábban letett vizsga igazolt. Laptársunk információi szerint a HungaroControl felügyelőbizottsága vizsgálatot folytatott az ügyben, amelynek eredményét eljuttatta a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumnak, Markó felmentéséről ez alapján dönthetnek. Ezzel szemben a tárca sajtóosztályán megkeresésünkre azt közölték, hogy nincs hivatalos információjuk és álláspontjuk az üggyel kapcsolatban. (B. P.)
Nem teljesítette maradéktalanul a privatizációs szerződésben vállalt fejlesztéseket a Budapest Airport (BA) Zrt. – közölte lapunkkal a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt. A szervezetnél hozzátették, a Ferihegyi repülőtér kezelője évente küld jelentést az MNV-nek a magánosítás kapcsán kötött vagyonkezelési szerződésben vállalt fejlesztési kötelezettségek teljesítéséről. E dokumentum szerint az MNV két egymást követő év viszonylatában vizsgálja a teljesítés mértékét.
A vagyonkezelő érdeklődésünkre megállapította azt is, hogy bár 2008-ban a BA túlteljesítette a szerződésben előírt fejlesztési kötelezettségeit, ám ez a 2009-es elmaradásnál alacsonyabb mértékben történt. Az MNV erről hivatalosan értesítette is a repülőtér üzemeltetőjét, a fejlesztések elmaradásáról az egyeztetések pedig már megkezdődtek a két fél között. Ezek eredményétől függően mérlegeli majd a vagyonkezelő a fejlesztési kötelezettségek teljesítése érdekében teendő további intézkedéseket. Márton Attila, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium légi közlekedésért felelős miniszteri biztosa a Népszabadságnak adott tegnapi interjúban úgy fogalmazott: ugyan a BA csak huszonöt százalék erejéig tulajdona az államnak, mégis kulcsfontosságú a magyar gazdaság szempontjából. Kiemelte, egyeztetnek a többségi tulajdonossal, és áttekintik, maradéktalanul teljesültek-e a privatizációs szerződésben vállalt kötelezettségek. Megjegyezte, arról is folynak majd a tárgyalások, hogy a repülőtér fejlesztési elképzelései megfelelően hasznosulhatnak-e.
A Budapest Airport Zrt.-t 2005 decemberében privatizálták. Az akkor kötött megállapodás egyik legfontosabb kritériuma éppen az volt, hogy az akkor új tulajdonosként fellépő angol BAA öt évre legalább 261 millió euró – mai árfolyamon csaknem 74 milliárd forint – értékben vállalt fejlesztéseket a repülőtéren. A brit társaság azonban gyorsan túladott a cégen, amelynek előbb a spanyol Grupo Ferrovial, majd a német Hochtief lett a tulajdonosa. Az akkori elképzelések szerint a 2A és 2B terminálokat egybenyitották volna annak érdekében, hogy a kilencmillió fős utasforgalom 25 milliósra nőhessen. (Legfrissebb közlése szerint a BA 2010-re 8,22 millió utassal számol.) Az új terminál fölé újabb szintet húztak volna, ahol üzletek és éttermek szolgálták volna az utasok kényelmét. Ugyancsak szerepelt a tervek között a repülőgép-parkolók számának növelése.















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!