Hazait tankolnak a nagy fuvarozók

Január elsejétől nyolc forinttal kevesebb jövedéki adót kell fizetniük a fuvarozóknak és az autóbuszos cégeknek – közölte tegnap Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter. Az erről szóló megállapodást aláíró tíz nagy cég ugyanakkor bejelentette: idén csak itthon vásárolják meg a fuvarokhoz felhasznált gázolajat.

K. Tóth László
2010. 07. 15. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Garanciát vállalt arra a tíz legnagyobb magyar közúti fuvarozó és logisztikai vállalkozás, hogy közel kétmilliárd forinttal több jövedéki adót fizetnek be a magyar költségvetésbe a következő fél évben. Ezt azzal érik el, hogy ez év végéig itthon vásárolják meg azt a több mint 20 millió liter gázolajat, amit korábban az európai célállomások felé induló teherautók és autóbuszok Ausztriában tankoltak, hiszen a szomszédban olcsóbb ez az üzemanyag.
Wáberer György, a Waberer’s Holding elnök-vezérigazgatója a Nemzeti Összefogás Fuvarozói Fórum alapítói nevében elmondta, hogy a Nemzetgazdasági Minisztériumtól azt kérték: a felajánlásuk révén befolyó adótöbbletet az árvízkárosultak megsegítésére használják fel. A két fél ugyanakkor abban is megállapodott, hogy 2011. január elsején bevezetik a kereskedelmi gázolajat, amelynek jövedéki adója nyolc forinttal kevesebb lesz. Kereskedelmi gázolajat a fuvarozók, valamint az autóbuszos cégek egyaránt tankolhatnak majd. Wáberer György azt is megemlítette, hogy ha valamennyi fuvarozó idehaza tankolna, az államkassza 16 milliárd forinttal gyarapodna.
Matolcsy György példaértékűnek nevezte a fuvarozók kezdeményezését. A nemzetgazdasági miniszter hozzátette: az új magyar kormány egyik célja az, hogy a máshol adózókat visszahozza az országba, így a fuvarozók felajánlása az itthoni tankolással egy hosszabb folyamat része.
A fuvarozói fórum – amelynek alapítói a hazánkból indított nemzetközi forgalom 30 százalékát bonyolítják le – ugyanakkor tagjainak átlátható gazdálkodásával az ágazat kifehérítéséhez is hozzá szeretne járulni. A fórumnak csak azok a vállalkozások lehetnek a tagjai, amelyeknek nincs köztartozásuk, minden alkalmazottjukat törvényesen foglalkoztatják, és megfizetnek utánuk minden adót és járulékot.
Arra az újságírói felvetésre, hogy a vasúti fuvarozás olcsóbb volna, mint a közúti, Matolcsy György elmondta, a nemzetgazdasági tárca azt a feladatot vállalta, hogy az év végéig kidolgozza az energia- és a közlekedési stratégiát, s e témában széles körű szakmai, üzleti és tudományos konzultációkra számítanak. Wáberer György végül leszögezte, az ágazat azt szeretné, hogy ne legyen külföldön versenyhátrányban, Magyarországon pedig előnyt élvezzenek a hazai vállalkozások.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.