Garanciát vállalt arra a tíz legnagyobb magyar közúti fuvarozó és logisztikai vállalkozás, hogy közel kétmilliárd forinttal több jövedéki adót fizetnek be a magyar költségvetésbe a következő fél évben. Ezt azzal érik el, hogy ez év végéig itthon vásárolják meg azt a több mint 20 millió liter gázolajat, amit korábban az európai célállomások felé induló teherautók és autóbuszok Ausztriában tankoltak, hiszen a szomszédban olcsóbb ez az üzemanyag.
Wáberer György, a Waberer’s Holding elnök-vezérigazgatója a Nemzeti Összefogás Fuvarozói Fórum alapítói nevében elmondta, hogy a Nemzetgazdasági Minisztériumtól azt kérték: a felajánlásuk révén befolyó adótöbbletet az árvízkárosultak megsegítésére használják fel. A két fél ugyanakkor abban is megállapodott, hogy 2011. január elsején bevezetik a kereskedelmi gázolajat, amelynek jövedéki adója nyolc forinttal kevesebb lesz. Kereskedelmi gázolajat a fuvarozók, valamint az autóbuszos cégek egyaránt tankolhatnak majd. Wáberer György azt is megemlítette, hogy ha valamennyi fuvarozó idehaza tankolna, az államkassza 16 milliárd forinttal gyarapodna.
Matolcsy György példaértékűnek nevezte a fuvarozók kezdeményezését. A nemzetgazdasági miniszter hozzátette: az új magyar kormány egyik célja az, hogy a máshol adózókat visszahozza az országba, így a fuvarozók felajánlása az itthoni tankolással egy hosszabb folyamat része.
A fuvarozói fórum – amelynek alapítói a hazánkból indított nemzetközi forgalom 30 százalékát bonyolítják le – ugyanakkor tagjainak átlátható gazdálkodásával az ágazat kifehérítéséhez is hozzá szeretne járulni. A fórumnak csak azok a vállalkozások lehetnek a tagjai, amelyeknek nincs köztartozásuk, minden alkalmazottjukat törvényesen foglalkoztatják, és megfizetnek utánuk minden adót és járulékot.
Arra az újságírói felvetésre, hogy a vasúti fuvarozás olcsóbb volna, mint a közúti, Matolcsy György elmondta, a nemzetgazdasági tárca azt a feladatot vállalta, hogy az év végéig kidolgozza az energia- és a közlekedési stratégiát, s e témában széles körű szakmai, üzleti és tudományos konzultációkra számítanak. Wáberer György végül leszögezte, az ágazat azt szeretné, hogy ne legyen külföldön versenyhátrányban, Magyarországon pedig előnyt élvezzenek a hazai vállalkozások.

Videón a veszélyes motoros, akit csak a szerencse mentett meg a haláltól a 6-os úton