Vizsgálják az óbudai Cessna-balesetet

A Budapesti Rendőr-főkapitányság is vizsgálja a hétfő este Óbuda felett sebességét vesztett, majd földbe csapódott Cessna 172-es balesetének körülményeit. A repülőgépben hárman ültek: Szobi Balázs raliversenyző, Tarsoly Tamás, az Oxxo Racing Team sajtófőnöke, valamint Szabó András, a Monster Energy Drink marketingmunkatársa – mindnyájan életüket vesztették.

Nagy Áron
2010. 07. 16. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Légi közlekedés gondatlan veszélyeztetése miatt indított eljárást a Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK) egy hétfő esti repülőszerencsétlenséggel összefüggésben – közölte a hatóság. A három halálos áldozatot követelő baleset tanúinak meghallgatása megkezdődött, de arról, hogy miért zuhanhatott le a Cessna 172 típusú repülőgép, egyelőre sem a BRFK, sem a Közlekedésbiztonsági Szervezet (KBSZ) nem árult el közelebbit. A légi jármű – miként megírtuk – a főváros III. kerületében, a Taliga utca egyik üres telkén csapódott a földbe – közölte lapunkkal a fővárosi tűzoltóparancsnok helyettese. Dobson Tibor elmondta, a szerencsétlenség lakott területen történt, a gép akár egy házra is zuhanhatott volna.
A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) tereprali szakágának honlapján arról tájékoztatott, hogy Szobi Balázs, a dakari autóversenyen többször is induló kamionversenyző, Tarsoly Tamás, az Oxxo Racing Team sajtófőnöke, valamint Szabó András, a Monster Energy Drink marketingmunkatársa volt az áldozat. A közlemény szerint a kisgép pilótája és két utasa a szakágvezető Liszi László fiát, az éppen kerékpározó Liszi Attilát és társait filmezte. A bicikliversenyző szerint a repülőgép a harmadik kör után az egyik fordulóban elvesztette a sebességét és a magasságát. A pilóta gázadással próbálta kiemelni a gépet, amely először az oldalára fordult, majd átesett, és fejjel lefelé, orral csapódott a földbe. A jelenlévők megpróbálták az összeroncsolódott gépből kiszabadítani az utasokat, de a jármű néhány másodperc múlva lángra lobbant, így a pilóta és két utasa bennégett. Az MNASZ és az áldozatok hozzátartozói tegnap este a tragédia helyszínén gyertyagyújtással emlékeztek meg az elhunytakról.
A hétfő este lezuhant Cessna 172 az egyik legnépszerűbb könynyű repülőgép. Gyártója, a Cessna Aircraft Company 1955 novemberében mutatta be a négyüléses járművet, amelyből már a következő év folyamán 1170-et készítettek. A gép nagy sikere többek között a megnövelt repülésbiztonsággal magyarázható, amelyet a tricikli elrendezésű főfutómű alkalmazásával értek el. A későbbi változatoknál továbbfejlesztették a gép elektronikáját és motorját, ezzel is növelve a biztonságot. Néhány alváltozatot turbófeltöltésű motorral és behúzható futóművel is elláttak. Gyártását 1986-ban leállították, de a kialakult hiány pótlására 1997-ben ismét beindították. A legmodernebb technológiák alkalmazásával a mai napig is folyamatosan készülnek a 172-esek, amelyekből eddig 60 ezret szereltek össze. A repülőgépet széles körben használták és használják ma is a katonai és a polgári repülésben egyaránt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.