Légi közlekedés gondatlan veszélyeztetése miatt indított eljárást a Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK) egy hétfő esti repülőszerencsétlenséggel összefüggésben – közölte a hatóság. A három halálos áldozatot követelő baleset tanúinak meghallgatása megkezdődött, de arról, hogy miért zuhanhatott le a Cessna 172 típusú repülőgép, egyelőre sem a BRFK, sem a Közlekedésbiztonsági Szervezet (KBSZ) nem árult el közelebbit. A légi jármű – miként megírtuk – a főváros III. kerületében, a Taliga utca egyik üres telkén csapódott a földbe – közölte lapunkkal a fővárosi tűzoltóparancsnok helyettese. Dobson Tibor elmondta, a szerencsétlenség lakott területen történt, a gép akár egy házra is zuhanhatott volna.
A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) tereprali szakágának honlapján arról tájékoztatott, hogy Szobi Balázs, a dakari autóversenyen többször is induló kamionversenyző, Tarsoly Tamás, az Oxxo Racing Team sajtófőnöke, valamint Szabó András, a Monster Energy Drink marketingmunkatársa volt az áldozat. A közlemény szerint a kisgép pilótája és két utasa a szakágvezető Liszi László fiát, az éppen kerékpározó Liszi Attilát és társait filmezte. A bicikliversenyző szerint a repülőgép a harmadik kör után az egyik fordulóban elvesztette a sebességét és a magasságát. A pilóta gázadással próbálta kiemelni a gépet, amely először az oldalára fordult, majd átesett, és fejjel lefelé, orral csapódott a földbe. A jelenlévők megpróbálták az összeroncsolódott gépből kiszabadítani az utasokat, de a jármű néhány másodperc múlva lángra lobbant, így a pilóta és két utasa bennégett. Az MNASZ és az áldozatok hozzátartozói tegnap este a tragédia helyszínén gyertyagyújtással emlékeztek meg az elhunytakról.
A hétfő este lezuhant Cessna 172 az egyik legnépszerűbb könynyű repülőgép. Gyártója, a Cessna Aircraft Company 1955 novemberében mutatta be a négyüléses járművet, amelyből már a következő év folyamán 1170-et készítettek. A gép nagy sikere többek között a megnövelt repülésbiztonsággal magyarázható, amelyet a tricikli elrendezésű főfutómű alkalmazásával értek el. A későbbi változatoknál továbbfejlesztették a gép elektronikáját és motorját, ezzel is növelve a biztonságot. Néhány alváltozatot turbófeltöltésű motorral és behúzható futóművel is elláttak. Gyártását 1986-ban leállították, de a kialakult hiány pótlására 1997-ben ismét beindították. A legmodernebb technológiák alkalmazásával a mai napig is folyamatosan készülnek a 172-esek, amelyekből eddig 60 ezret szereltek össze. A repülőgépet széles körben használták és használják ma is a katonai és a polgári repülésben egyaránt.

A mai az utolsó hideg nap, végre jön a felmelegedés