Az új kormányt is a BKV-val zsarolnák

Már októberben veszélybe kerülhet a BKV Zrt. fizetőképessége, ha a kormány nem teljesíti a közlekedési cég finanszírozásáról kötött szerződést – fenyegette meg Demszky Gábor a kormányt. A főpolgármester hasonló akcióival korábban minden szocialista miniszterelnöknél sikerrel járt.

2010. 08. 05. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Lényegében egy csődbe ment BKV-t vehet át a következő városvezetés a jelenlegitől, ha a városháza most nem kapja meg a BKV 2010-es állami támogatásának harmadik részletét: 7,4 milliárd forintot – közölte a főpolgármester a Matolcsy György nemzetgazdasági miniszterhez írt tegnapi levelében. A választáson megbukott szocialista kabinettel, pontosabban a Bajnai Gordon volt kormányfővel kötött szerződésre hivatkozva most azt állította, hogy már július 15-én járt volna nekik a korábban beígért 17,4 milliárdos állami támogatás harmadik részlete. – Az állami szerepvállalás elengedhetetlen a BKV pénzügyi hiányának finanszírozásához. A folyósítás késedelme rövid távon is komoly kockázatot jelent a BKV pénzügyi stabilitására, mivel a finanszírozó bankok hitelezési készségét a megállapodásban foglaltak teljesülése alapvetően befolyásolja. Egy ilyen bizalomhiányos állapot kialakulása teljes finanszírozási válságot okozhat a BKV-nál, amelyet az új városvezetésnek kellene már októberben menedzselnie, s a kezelés jóval többe kerülne az adófizetőknek, mint az eredeti megállapodás betartása – vélekedett Demszky Gábor.
– A Nemzetgazdasági Minisztérium vizsgálja, hogy a költségvetés alapján mit lehet tenni a kérdésben – mondta Nagy Anna. A kormányszóvivő emlékeztetett, hogy a 17,4 milliárdos támogatásról a Bajnai-kormány döntött, de csak tízmilliárdot folyósítottak, a maradék rész már az új kormányt terheli. Hangsúlyozta, nem igaz, hogy az állam magára hagyná a BKV-t, hiszen működésének kétharmadát ő finanszírozza. A kormányszóvivő ugyanakkor felhívta a figyelmet arra, hogy mivel a BKV a főváros saját cége, a problémák megoldásába neki is „bele kell állni”.
Tarlós István, a Fidesz–KDNP főpolgármester-jelöltje emlékeztetett a tavalyi BKV-finanszírozási szerződést Horváth Csaba akkori kormánybiztos is aláírta, aki akkor 23 milliárd forintos támogatást emlegetett. – A kormány feltételeinek egyike volt a BKV-tarifák inflációkövető emelése. Miután Horváth Csaba MSZP-s főpolgármester-jelöltként díjmentes közlekedést ígért, át kell gondolni, hogy milyen formában és mikor támogatják a főváros közlekedését – szögezte le.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.