Mentegetik egymást

Bár a szakértők is megerősítették: valós lehet a botrányos fővárosi nagyberuházásoknál felderített csaknem hatvanmilliárd forintos károkozás, a távozó városvezetést még mindig mentegető balliberális pártok tegnap megakadályozták, hogy lezárhassa munkáját a 4-es metró építését, a Margit híd felújítását és a Kossuth téri mélygarázsprogramot vizsgáló többpárti bizottság. Elhangzott: a végső szót várhatóan majd a bíróságok mondják ki.

2010. 08. 28. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A fővárosi BKV-s vizsgálóbizottságban történtekhez kísértetiesen hasonló forgatókönyv alapján állták útját tegnap a fővárosi MSZP és az SZDSZ képviselői annak, hogy a Fővárosi Közgyűlés elé kerülhessen az a jelentés, amelynek adatai alapján három nagyberuházásnál közel 60 milliárd forintnyi lehet az állam és az önkormányzat vesztesége. Bagdy Gábor (KDNP), a nagy értékű beruházások vizsgálatára létrehozott bizottság elnöke aláhúzta: általánosságban megállapítható, hogy törvénysértések, politikai ráhatások, szakmai előkészítetlenség, szervezetlenség és ellenőrizetlenség vezetett ahhoz, hogy a fejlesztéseknél elképesztő mértékű költségnövekedések és határidő-túllépések történtek, a fejlesztések rendre csúsznak vagy éppen el sem kezdődhetnek. Bagdy közölte: a leszavazások ellenére a teljes jelentést benyújtja a Fővárosi Közgyűlés elé, tájékoztatásul.
A tegnapi bizottsági ülésen részt vevő, egyetemi tanárokból álló szakértői csoport megerősítette a lapunk által korábban bemutatott jelentéstervezet főbb megállapításainak valóságtartalmát annak ellenére, hogy nem kapták meg a fővárostól a pontos adatokat. Kidolgoztak egy pénzügyi-matematikai módszert. A Margit hídnál egyértelművé vált, hogy a jelenleg több mint 30 milliárd forint keretű beruházásnál azért szavaztattak meg 13 milliárd forintot, hogy a közvéleményt, a képviselőket, elsősorban az EU-t megtévesztve, hatmilliárd forintos támogatásra tehessenek szert. A Kossuth térre tervezett, de a botrányos előkészítés miatt végül elhalasztott mélygarázsépítésre 290 millió forintot fizettek ki.
A jelenleg 537 milliárd forintosra becsült 4-es metró esetében a jelentésként kidolgozott több száz oldalas anyagot, amely részletesen bemutatja, hogy miként duplázódtak meg a költségek, az MSZP és az SZDSZ képviselői lesöpörték az asztalról. A szocialista Andó Sándor tegnap azt feltételezte: az unió által szabálytalanságok miatt elvont 56 milliárd forintot majd „visszakapjuk a második szakaszra”, így az nem is kár.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.