origo.hu
Meghalt egy ember a négyes-hatos villamos vonalán
Főtáv: kár vagy haszon? Nemhogy ártatlan, és kárt nem okozott Kovács Lajos, a Főtáv Zrt. előzetes letartóztatásban lévő vezérigazgatója, hanem hasznot hajtott a fővárosi önkormányzatnak – jelentette ki Horváth Z. Péter ügyvéd szakértőkre hivatkozva. A gyanú szerint a vezető előnytelen szerződést kötött egy csepeli lakópark fűtési-hűtési rendszerének kivitelezéséről, a munkával eredetileg megbízott társaság megvásárlásáról. A rendőrök szerint ezzel több mint 180 milliós kárt okozott. Az ügyvéd tegnap a Fővárosi Főügyészségen kezdeményezte, szüntessék meg az előzetes letartóztatást és a nyomozást.
Demszky Gábor főpolgármester két következtetést vont le a BKV egyébként másfél hetet csúszó vizsgálatából: az egyik szerint csupán a kettes metró összesen 22, egyenként öt kocsiból álló szerelvényének beszerzésére szóló szerződést lehetne felbontani. A négyes metró vonalára szánt 15 darab, egyenként 4 kocsiból álló teljesen automata metrószerelvény ügyében tovább kellene tárgyalni. A másik javaslat szerint az együttesen csaknem 65 milliárd forintos értékű szerződéssel a BKV Zrt.-nek semmit nem kell tennie, amíg az Alstom Transport típusengedélye jogerős nem lesz.
Miután a francia tulajdonú Alstom július 31-ig nem kapta meg a kettes metró vonalára szánt szerelvények típusengedélyét, életbe lépett volna a Fővárosi Közgyűlés június 3-án hozott határozata a szerződések – közöttük a négyes metró beszállítására szóló megállapodás – felbontásáról. Ezt Kocsis Istvánnak, a BKV Zrt. vezérigazgatójának kellett volna megtenni, Demszky Gábor feladata egy új közbeszerzési eljárás, illetve a kettes metró régi szovjet szerelvényeinek felújítási előkészítése lett volna. – A bizottságok augusztus 17-én, a Fővárosi Közgyűlés augusztus 26-án tárgyalhat a kérdésről, ugyanis a BKV jogi levezetése szerint a korábbi tulajdonosi döntések részben ellentmondanak egymásnak – közölte a városháza.
Az Alstom nemcsak fékhibák, hanem más súlyos hiányosságok miatt sem kapta meg az engedélyt. Ugyan napokkal ezelőtt bejelentette, hogy fellebbez, a hatóság tegnapig nem kapta meg a dokumentumot. Kérdésünkre közölték: a gyártónak felajánlották, csatolják be azokat a dokumentumokat, amelyek igazolják, hogy az általuk alkalmazott megoldás legalább annyira biztonságos, mint a szabályzatban előírtak. Ez nem történt meg. A BKV-figyelő nevű blogon egyébként hetek óta olvasható az az interjú, amelyben egy, az Alstom-kocsik tesztjénél közreműködő, ám nevét nem vállaló metróvezető elképesztő hibákról nyilatkozik. – Próbafutáson fordult elő az az eset, amikor fékezés közben eltűnt minden vezetői kijelzés, és ezzel megszűnt a fékhatás is. A vonat csak a vészfékre reagált. Volt olyan, hogy a vezető nem tudta aktiválni az irányítófülkét, lefagyott a kamerakép, így a peront sem látta – mondta a metrósofőr.
Meghalt egy ember a négyes-hatos villamos vonalán
Padlót fogtak a románok a Hunyadi-sorozat miatt
Vége: nem árulnak több Tchibo kávét
Magyarországon egyedülálló szolgáltatást vezet be a Decathlon
Rendkívüli közleményt adott ki a Magyar Színház Reviczky Gáborról
Minden megváltozik a magyar boltokban
Káprázatos liverpooli gól, hetet vágott a United + videó
Őrült nagy bajba került a Manchester United
Több ismert celeb is érintett lehet a Lakatos Márk körül kialakult botrányban + videó
A Kuncze–Csillag-duó durván megerőszakolta a valóságot
Szoboszlai kemény és igazságtalan kritikákat kapott az angol sajtóban
Így változnak a cafeteria adószabályai jövőre – mutatjuk a részleteket
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.