Lemorzsolódnak a roma diákok

A roma tanulók tömegesen morzsolódnak le a középiskolából – olvasható a lapunk birtokába került kutatásból, amely még Hiller István korábbi oktatási miniszter megrendelésére készült.

2010. 09. 16. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az integrációs oktatáspolitika hatásvizsgálata című tanulmányból kiderül, hogy a roma gyerekeknek már a továbbtanulási adatai is sokkal roszszabbak a többieknél: míg a nem roma diákoknak csupán 0,9 százaléka nem tanul tovább az általános iskola után, addig a cigány tanulók esetében ez az arány 5,5 százalék, vagyis csaknem hatszor akkora. A cigány fiatalok több mint kétharmadának (67,6 százalék) az érettségit nem, csak szakmát adó szakiskolák jelentik a továbbtanulási lehetőséget. Ezzel szemben a nem romáknak csak 27,4 százaléka jelentkezett ilyen intézménybe. Az utóbbi hat év leszakadt rétegek felzárkóztatását középpontba helyező oktatáspolitikája ellenére nem csökkent, hanem nőtt a szakadék a romák és a nem romák középiskolai továbbtanulási aránya között. Még súlyosabb a helyzet, ha figyelembe vesszük a roma tanulók középiskolai tömeges lemorzsolódást is. A felmérés készítői a vizsgált iskolák igazgatóinak becslése alapján készítettek adatsort a roma diákok lemorzsolódási arányairól. A szakiskolai adatok az igazán megdöbbentők: az iskolát a végzettség megszerzése nélkül abbahagyók aránya a romák esetében megközelíti a 30 százalékot.
Bővebben az 5. oldalon

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.