Az integrációs oktatáspolitika hatásvizsgálata című tanulmányból kiderül, hogy a roma gyerekeknek már a továbbtanulási adatai is sokkal roszszabbak a többieknél: míg a nem roma diákoknak csupán 0,9 százaléka nem tanul tovább az általános iskola után, addig a cigány tanulók esetében ez az arány 5,5 százalék, vagyis csaknem hatszor akkora. A cigány fiatalok több mint kétharmadának (67,6 százalék) az érettségit nem, csak szakmát adó szakiskolák jelentik a továbbtanulási lehetőséget. Ezzel szemben a nem romáknak csak 27,4 százaléka jelentkezett ilyen intézménybe. Az utóbbi hat év leszakadt rétegek felzárkóztatását középpontba helyező oktatáspolitikája ellenére nem csökkent, hanem nőtt a szakadék a romák és a nem romák középiskolai továbbtanulási aránya között. Még súlyosabb a helyzet, ha figyelembe vesszük a roma tanulók középiskolai tömeges lemorzsolódást is. A felmérés készítői a vizsgált iskolák igazgatóinak becslése alapján készítettek adatsort a roma diákok lemorzsolódási arányairól. A szakiskolai adatok az igazán megdöbbentők: az iskolát a végzettség megszerzése nélkül abbahagyók aránya a romák esetében megközelíti a 30 százalékot.
Bővebben az 5. oldalon
Szavaztak az olvasók: ez Magyar Péter legbotrányosabb kijelentése