ANNO

Pethő Tibor
2010. 10. 11. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

62 éve
Az elnök
Pénteken reggel kilenc óra tájban egy mosolygó arcú öreg emberke jelent meg német katonai esőköpenyben a Parlament I. számú kapujában, és harsány hangon érdeklődött: együtt vannak-e a képviselők, mert ő le akarja tenni az esküt. A portás nagyot nézett, de az emberke rögtön megmagyarázta, hogy ő Z. István nagyigmándi fatelepi munkás, s mert őt választották meg köztársasági elnöknek, le akarja hát tenni az esküt. Bosszúsan csóválta a fejét, hogy már megint távollétükkel tündökölnek a képviselők. Megint úgy jár – tette hozzá –, mint a nyáron, amikor szintén a képviselők hanyagsága akadályozta meg esküje letételében. A portás már nem is csodálkozott, amikor Z. bácsi végezetül diszkréten azt is elárulta, hogy a magyar állam 1 300 000 forinttal tartozik neki.
Szomorúan távozott Z. bácsi, hogy ezek a fránya képviselők már megint henyélnek, és elütik őt az installálástól. Még jó, hogy nem jutott eszébe: igen ám, de a pénztár nyitva van, s ott együtt találhatja az elsejei fizetésfelvételre szorgalmasan megjelenő honatyákat. No meg hát mindjárt azt a csekélységet is felveheti.
1948. október 2., szombat

9 éve
Szegedtől Temesvárig
A Duna–Körös–Maros–Tisza euroregionális együttműködés a kilencvenes évek végén határozta el, hogy helyreállítja az 1945 óta nem működő Szeged–Kikinda–Zsombolya–Temesvár közötti vasúti kapcsolatot. A második világháború után a síneket tizenkét kilométer hosszan felszedték, és csak Jugoszlávia–Románia között, a Nagykikinda–Temesvár-szárnyon közlekedtek a vonatok.
Mindhárom ország szeretné a vonal újraélesztését. Romániában negyvenhárom, Magyarországon tizenhét kilométer vár felújításra. A vasút-rekonstrukció életmentő kötelet jelent Észak-Bánát főleg magyarok lakta falvainak, ahol nincs vasúti összeköttetés. A vasúttal egy másik régi álom is megvalósulhat: az eurorégiós térségben a sínpályák mellett a vízi és a közúti közlekedés fejlesztési terveit is készítik, s Szeged visszanyerheti régi gazdasági központi szerepét.
2001. október 4., csütörtök

A Magyar Nemzet korábbi számaiból összeállította: Pethő Tibor

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.