Elszámolási vita Ferihegyen

Elszámolási vita van a Ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airport (BA) és a Zóna Taxi hálózatot működtető Zóna-Service Zrt. között, ezért kerülhetett napirendre az idő előtti szerződésbontás ügye – mondta lapunknak Veres István, a taxiscég résztulajdonosa és szóvivője. Hardy Mihály, a Budapest Airport vállalati és közkapcsolati igazgatója lapunknak kifejtette: a Zóna Taxival felbontották a szerződést. Nincs tovább – az együttműködésnek vége.

Vasvári Éva
2010. 10. 22. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mint lapunkban korábban beszámoltunk róla, a Ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airport – október 7-i közlése szerint – idő előtt egyoldalúan felmondta a Zóna-Service Zrt.-vel négy évvel ezelőtt tető alá hozott, jövő májusban lejáró szolgáltatási szerződést, ám ezt a taxistársaság vitatja. Veres István szóvivő a Magyar Nemzetnek elmondta: a kézhez vett dokumentumból az derül ki számukra, hogy a repülőteret üzemeltető BA nem felmondta a szerződést, hanem a szerződés hatvan nap múlva bekövetkező felmondását helyezte kilátásba. Következésképpen tehát nincs indok arra, hogy a cég máris befejezze személyfuvarozó szolgáltatását Ferihegyen. Kérdésünkre, hogy vajon a BA miért kíván megszabadulni a Zóna taxisoktól, a szóvivő válaszában közölte: a jelenlegi konfliktus hátterében elszámolási vita keresendő. Ez immár négy hónapja tart, s lényege, hogy a cég sokallja a kizárólagos szolgáltatás ellenében felszámolt díjat. Üzleti titokra hivatkozva Veres nem kívánta számszerűsíteni a vitatott összeget, csupán annyit mondott: tavaly és az idén – összesen – az eredetileg meghatározottnál tizenöt százalékkal kérnek tőlük többet. Egyébként ilyen jogcímen ez idáig több száz millió forintot fizettek ki.
A szerződésbontás ügyében Hardy Mihály, a Budapest Airport Zrt. vállalati és közkapcsolati igazgatója lapunk kérdésére határozottan cáfolta Veres István és jogászai álláspontját, mely szerint a BA hatvan nap múlva bontaná fel a Zóna Taxival a szolgáltatási szerződést. Erre már most sor került – nyomatékosította az igazgató –, ugyanis a Zóna Taxi nem teljesítette fizetési kötelezettségeit, és semmiféle készséget nem mutatott egy életképes üzleti modell kidolgozására. Nincs mire várni, a BA érdeke, hogy mielőbb új tenderen válasszák ki az új fuvarozó szolgáltatót. Felvetésünkre, hogy miért meghívásos a tender, Hardy Mihály azt válaszolta: azért, mert ez az eljárás lényegesen gyorsabb, mintha nyilvános pályázatot írnának ki. Noha a szerződésbontás oka valóban anyagi természetű, a BA a szolgáltatás minőségével sem volt elégedett. A szerződésbontást immár tényként kell kezelni – mondta Hardy Mihály. Ebben az sem ingatja meg a Budapest Airportot, ha a Zóna Taxi jogi úton kíván érvényt szerezni vélt sérelmének.

Fókuszban a biztonság. Az európai repülőterek szakmai szövetsége azt szeretné, ha a magyar soros EU-elnökség alatt elindulna a repülőterek biztonsági előírásainak áttekintése – mondta Olivier Jankovec főtitkár tegnap. A Budapest Airport bízik abban, hogy Ferihegy hamarosan ismét megkapja a biztonságos európai repülőtér minősítést. (MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.