Mint lapunkban korábban beszámoltunk róla, a Ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airport – október 7-i közlése szerint – idő előtt egyoldalúan felmondta a Zóna-Service Zrt.-vel négy évvel ezelőtt tető alá hozott, jövő májusban lejáró szolgáltatási szerződést, ám ezt a taxistársaság vitatja. Veres István szóvivő a Magyar Nemzetnek elmondta: a kézhez vett dokumentumból az derül ki számukra, hogy a repülőteret üzemeltető BA nem felmondta a szerződést, hanem a szerződés hatvan nap múlva bekövetkező felmondását helyezte kilátásba. Következésképpen tehát nincs indok arra, hogy a cég máris befejezze személyfuvarozó szolgáltatását Ferihegyen. Kérdésünkre, hogy vajon a BA miért kíván megszabadulni a Zóna taxisoktól, a szóvivő válaszában közölte: a jelenlegi konfliktus hátterében elszámolási vita keresendő. Ez immár négy hónapja tart, s lényege, hogy a cég sokallja a kizárólagos szolgáltatás ellenében felszámolt díjat. Üzleti titokra hivatkozva Veres nem kívánta számszerűsíteni a vitatott összeget, csupán annyit mondott: tavaly és az idén – összesen – az eredetileg meghatározottnál tizenöt százalékkal kérnek tőlük többet. Egyébként ilyen jogcímen ez idáig több száz millió forintot fizettek ki.
A szerződésbontás ügyében Hardy Mihály, a Budapest Airport Zrt. vállalati és közkapcsolati igazgatója lapunk kérdésére határozottan cáfolta Veres István és jogászai álláspontját, mely szerint a BA hatvan nap múlva bontaná fel a Zóna Taxival a szolgáltatási szerződést. Erre már most sor került – nyomatékosította az igazgató –, ugyanis a Zóna Taxi nem teljesítette fizetési kötelezettségeit, és semmiféle készséget nem mutatott egy életképes üzleti modell kidolgozására. Nincs mire várni, a BA érdeke, hogy mielőbb új tenderen válasszák ki az új fuvarozó szolgáltatót. Felvetésünkre, hogy miért meghívásos a tender, Hardy Mihály azt válaszolta: azért, mert ez az eljárás lényegesen gyorsabb, mintha nyilvános pályázatot írnának ki. Noha a szerződésbontás oka valóban anyagi természetű, a BA a szolgáltatás minőségével sem volt elégedett. A szerződésbontást immár tényként kell kezelni – mondta Hardy Mihály. Ebben az sem ingatja meg a Budapest Airportot, ha a Zóna Taxi jogi úton kíván érvényt szerezni vélt sérelmének.
Fókuszban a biztonság. Az európai repülőterek szakmai szövetsége azt szeretné, ha a magyar soros EU-elnökség alatt elindulna a repülőterek biztonsági előírásainak áttekintése – mondta Olivier Jankovec főtitkár tegnap. A Budapest Airport bízik abban, hogy Ferihegy hamarosan ismét megkapja a biztonságos európai repülőtér minősítést. (MTI)
Megerősödik a szél, de több lesz a napsütés is