Elszámoltatás a négyes metrónál

2010. 10. 06. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bízom benne, hogy még a vasárnapi önkormányzati választás előtt kiderülhet, hogy mennyi közpénzt és mire költöttek az elmúlt nyolc évben Magyarország legnagyobb mértékben dráguló, ám befejezetlen fejlesztésénél, a négyes metrónál – közölte lapunkkal Bagdy Gábor (KDNP) a fővárosi nagy értékű beruházásokat vizsgáló bizottság volt elnöke azzal kapcsolatban, hogy a napokban nyilvánosságra kerülhet az Állami Számvevőszék (ÁSZ) részletes metrójelentése. Elmondta: a Fővárosi Közgyűlés végül nem fogadhatott el összesítő jelentést, mert a hatalmát a botrányok ellenére mindvégig fenntartó MSZP–SZDSZ-es koalíció azt megakadályozta.
Mint arról beszámoltunk, az ÁSZ csaknem két héttel ezelőtt megtette az állami költségvetés zárszámadásához kapcsolódó büntetőfeljelentést a metró ügyében. A Magyar Rádió a birtokába került részjelentés alapján az elmúlt években több mint 21 milliárd forintot költhettek tanácsadói szerződésekre, cégek és ügyvédi irodák megbízásaira. Ezek között említették a BKV-nyomozásokban már szereplő, az AAM Zrt.-vel kötött 2,5 milliárd forintos szerződés százmilliós nagyságrendű kifizetéseit, illetve a Metróber Kft. nettó 25 ezer forintos óradíját. A közrádió szerint ezeknek egy része indokolatlan volt, nem állt arányban a teljesítéssel. Az érintett cégek és a Főpolgármesteri Hivatal illetékesei ezt vitatják, azonban tény: a BKV többtucatnyi megbízásnál feljelentést tett, az ÁSZ feladata pedig a közpénzek felhasználásának a vizsgálata. A metróberuházás és a metrókocsik beszerzése ügyében a BRFK már hónapok óta nyomoz.
Bagdy Gábor lapunkat emlékeztette, hogy az általa vezetett vizsgálóbizottság munkája nem volt hiábavaló. A beszerzett dokumentumok rávilágítottak, hogy csak a beruházás szervezetlensége, a finanszírozás átláthatatlansága és a jogi összevisszaság miatt a fővárost több mint 15 milliárd, a magyar államot pedig 36 milliárd forintnyi kár érhette. – Hamarosan tételről tételre fény derülhet arra, hogy a beruházás végösszege az eredeti, alig 200 milliárd forintos összeghez képest ma miért közelíti a 600 milliárd forintot, és ezért kik a felelősek büntetőjogilag is – hangsúlyozta a politikus.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.