Svájc világcsúcsnak számító teljesítménnyel, egy 57 kilométeres alagút kialakításával bővíti az európai vonat-összeköttetést. A Gotthard-masszívum alatt épülő, úgynevezett bázisalagút építői ma ünnepelhetnek: 17 éves munka után ugyanis összetalálkoznak az északról és délről indított furatok. Ezzel döntő fázisához érkezik a világ leghosszabb föld alatti építményének megvalósítása. A német– svájci Erstfeldből és az olasz nyelvű Bodióból induló munkálatok imponáló pontossággal zajlottak, az alagút két részének összetalálkozásánál a csatornák eltérése legfeljebb 14 milliméter lesz. Nem csoda, hogy a büszke helvétek az Észak- és Dél-Európa közötti vasútforgalom legjelentősebb projektjét a Szuezi-csatorna létrejöttéhez hasonlítják, és az évszázad építményének tartják. Az ünnepélyes áttörésben a Sisi becenevű, 3000 tonnás acélmonstrum játssza a főszerepet, amely óriás fúrójával legyőzte a hegy ellenállását. A munkálatok megkezdése óta 25 millió tonnányi törmeléket távolítottak el. Ha ezt vasúti kocsikra raknák, akkor a szerelvény hoszsza 6350 kilométer, a Zürich és New York közti távolság lenne.
A 2015-re elkészülő bázisalagúton naponta kétszáz vonat haladhat át, és ezzel megduplázódna az eddigi teherforgalom-kapacitás.
Menczer Tamás: Megvédjük Magyarországot a baloldaliak és a diszkóliberálisok támadásaitól is!