Botrányos a Lágymányosi híd állapota, az átkelő elemei nagyon sok helyen erősen korrodálnak – adta hírül az Ingatlanmenedzser.hu. Az 1995-ben épült híd korlátjai, illetve a pillérek közötti tartószerkezetek több száz ponton elrozsdásodtak, a világítótesteket tartó pilonokról lepergett a festékanyag jelentős része. A festés még az eredeti, amely már a híd elkészültekor sem tartozott a legkorszerűbbek közé – írja a portál.
A hídfőknél botrányos állapotok uralkodnak, ezeket a területeket hajléktalanok lepték el. Továbbra is kérdéses, mi lesz a budai támfal sorsa; az átkelő budai felhajtójának egyik kanyarjában még mindig csak a többször megerősített támfalnak köszönhető, hogy nem dől be a szerkezet. Az aszfalton a felhajtóknál és a hídon is óriási kátyúk, nyomvályúk éktelenkednek. A híd elhanyagolt, lepusztult létesítmény benyomását kelti. A majdnem ötszáz méter hoszszú, hatezer-nyolcszáz tonna súlyú acélgerendahíd tizenöt évvel ezelőtti átadása óta nagyobb felújításon még nem esett át, noha a jelek szerint szükség volna rá.
Súlyosbítja a Lágymányosi híd helyzetét, hogy a tizenkét tonnánál nehezebb kamionok is használhatják, a hídon nincs súlykorlátozás, így akár egy nyolcvantonnás jármű is átkelhet rajta. Az építők a dunai átkelő átadásakor kihagyták az 1-es villamos helyét, ám a vonal azóta sem halad át a hídon, kétséges, mikor kelhetnek át villamossal az utasok Budára. Azonban a viszonylat minél később ér a Duna túlsó partjára, annál inkább rászorul majd a felújításra az előkészített nyomvonal is.
Tarlós István (Fidesz–KDNP) feltétlenül támogatná a gyorsvillamos átvezetését, az azonban egyelőre nem tudható, hogy ez együtt járna-e a híd régóta esedékes felújításával is.

Itt egy gomb az autóban, amit tízből kilencen nem ismernek