Sztrájkolni is kész a VDSZSZ

Ha a Rail Cargo Hungaria (RCH) Zrt.-nél nem születik kompromisszumos megoldás a foglalkoztatásról, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) kész sztrájkolni az elbocsátások ellen. Az érdekképviselet az előző kormányt, osztrák gazdasági lapok pedig a cég vezetését teszik felelőssé azért, hogy több ezer ember veszítheti el munkáját az Osztrák Szövetségi Vasút (ÖBB) magyar teherszállító leányvállalatánál.elbocsátások

Hírösszefoglaló
2010. 10. 11. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Vasárnap kezdődnek az egyeztetések a VDSZSZ és az RCH között, hogy tisztázzák a társaságnál lebegtetett tömeges elbocsátás ügyét. Kovács Imre, a társaság elnök-vezérigazgatója már nyár végén kedvezőtlen gazdasági környezetről, nyolcmilliárdos veszteségről és az organizációs projekten keresztül hatékonyságnövelésről számolt be. A Format című osztrák gazdasági hetilap tegnapi számában hívta fel a figyelmet arra, hogy az egykori MÁV Cargónál az év végén lejár a munkahelyek megtartására vonatkozó garancia, a veszteséges társaság pedig szanálásra szorul. – Az RCH kivonulhat a darabáru-szállítási piacról, ami kétezer munkahely megszüntetésével járhat, a MÁV-nál pedig további háromezren veszíthetik el az állásukat a magyarországi szakszervezetek szerint – írta a lap. A cikk kitér arra, hogy az ÖBB-leányvállalat komoly gondot jelent. Nem csupán drága pénzen vették, hanem még pumpálni is kell bele a tőkét, mostanáig 330 millió eurót, az eredmény pedig tavaly harmincmillió euró veszteség volt, ami az idén még nagyobbra nőhet. Az osztrák lap szerint Kovács Imre vezérigazgató és a menedzsment „agresszív és elhibázott” árképzési politikája is felelős a társaság állapotáért.
A VDSZSZ kiáll a munkahelyek megőrzése mellett az RCH Zrt.-nél, és ha nem születik kompromisszumos megoldás a foglalkoztatásról, úgy sztrájkolni is hajlandó az elbocsátások ellen – jelentette be tegnap Gaskó István. A szervezet elnöke szerint a konfliktusban a korábbi kormánynak is „van sara”, hiszen hozzájárult a magas vontatási tarifák, a pályahasználati díj megállapításához. A helyzet rendezését a jelenlegi kabinet azzal segíthetné, ha rábírná a tulajdonában lévő vasúttársaságokat olyan díjszabásokra, amelyek a Rail Cargo költségeit nem növelnék, és az továbbra is a magyar vasúti árufuvarozó piac meghatározó szereplője maradhatna – vélte Gaskó István.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.