Vasárnap kezdődnek az egyeztetések a VDSZSZ és az RCH között, hogy tisztázzák a társaságnál lebegtetett tömeges elbocsátás ügyét. Kovács Imre, a társaság elnök-vezérigazgatója már nyár végén kedvezőtlen gazdasági környezetről, nyolcmilliárdos veszteségről és az organizációs projekten keresztül hatékonyságnövelésről számolt be. A Format című osztrák gazdasági hetilap tegnapi számában hívta fel a figyelmet arra, hogy az egykori MÁV Cargónál az év végén lejár a munkahelyek megtartására vonatkozó garancia, a veszteséges társaság pedig szanálásra szorul. – Az RCH kivonulhat a darabáru-szállítási piacról, ami kétezer munkahely megszüntetésével járhat, a MÁV-nál pedig további háromezren veszíthetik el az állásukat a magyarországi szakszervezetek szerint – írta a lap. A cikk kitér arra, hogy az ÖBB-leányvállalat komoly gondot jelent. Nem csupán drága pénzen vették, hanem még pumpálni is kell bele a tőkét, mostanáig 330 millió eurót, az eredmény pedig tavaly harmincmillió euró veszteség volt, ami az idén még nagyobbra nőhet. Az osztrák lap szerint Kovács Imre vezérigazgató és a menedzsment „agresszív és elhibázott” árképzési politikája is felelős a társaság állapotáért.
A VDSZSZ kiáll a munkahelyek megőrzése mellett az RCH Zrt.-nél, és ha nem születik kompromisszumos megoldás a foglalkoztatásról, úgy sztrájkolni is hajlandó az elbocsátások ellen – jelentette be tegnap Gaskó István. A szervezet elnöke szerint a konfliktusban a korábbi kormánynak is „van sara”, hiszen hozzájárult a magas vontatási tarifák, a pályahasználati díj megállapításához. A helyzet rendezését a jelenlegi kabinet azzal segíthetné, ha rábírná a tulajdonában lévő vasúttársaságokat olyan díjszabásokra, amelyek a Rail Cargo költségeit nem növelnék, és az továbbra is a magyar vasúti árufuvarozó piac meghatározó szereplője maradhatna – vélte Gaskó István.
Hamarosan ismét vissza kell állítanunk az órákat