Együtt a nagy négyes

A Forma–1-ben mindent számokkal, adatokkal mérnek, s mivel a sportág történetében még egyszer sem fordult elő, hogy az utolsó futam előtt négy pilótának is volt esélye a világbajnoki címre, a hét végén minden idők legizgalmasabb hajrája elé nézünk. A pontversenyben jelenleg élen álló Fernando Alonsónak Abu-Dzabiban a második hely is elég a végső győzelemhez, de már a tegnapi két szabadedzés azt mutatta, meg kell szenvednie a sikerért. Mark Webber, Sebastian Vettel és Lewis Hamilton ugrásra készen várja, hogy a spanyol éllovas hibázzon.

2010. 11. 22. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az 1950-es első idénytől kezdve huszonöt olyan év akadt, amikor az utolsó futamban dőlt el, kinek a nyakába akasztják a babérkoszorút. Oldalakat lehetne teleírni Fangio, Surtees, Fittipaldi, majd Lauda, Piquet, Prost, Senna vagy akár Schumacher drámáiról, mégis a három, illetve két évvel ezelőtti befutót elevenítjük fel, nehogy bárki is azt gondolja, csak a hőskorban, illetve a feledésbe merült időkben akadtak váratlan események.
2007-ben Kimi Räikkönen az utolsó két futamon 17 pontos hátrányt dolgozott le (akkor az első helyért még tíz pont járt). A záró verseny előtt sem neki állt a zászló, hanem Alonsónak és Hamiltonnak. Ám a Brazil Nagydíjon előbbi harmadik, utóbbi pedig csak hetedik lett, így összességében mindketten 109 pontot gyűjtöttek – Räikkönen 110-zel hódította el a vb-címet. Egy év múlva talán még idegtépőbb volt a küzdelem. Nemhogy az utolsó versenyen, egyenesen az utolsó körben, sőt az utolsó kanyarban dőlt el a világbajnokság. Szintén Interlagosban Hamiltonnak elegendő volt az 5. helyet megszerezni, és kevesen hitték volna, hogy ezért is nagy harcban lesz. Az idény során végig magabiztosan autózott, ám most ideges brit pilóta a verseny vége felé az 5. helyet is elvesztette, amikor Vettel megelőzte. Az utolsó pillanatokban mégis a helyén volt a szíve. A hajrában eleredt az eső, súlyos választás elé állítva a versenyzőket: megéri-e kiállni a kerekcserére. A többséggel együtt Hamilton is az esőgumira szavazott. Massát már leintették elsőnek, amikor ő még csak a 6. helyen haladt, de csak kielőzte Glockot, és bejött ötödiknek, egyben világbajnoknak.
Ehhez hasonló izgalmakra Abu-Dzabiban aligha számíthatunk, mert vasárnap száraz, napos idő várható 30 fokkal. De a verseny messze nincs lefutva. Sokan még azt is kétségbe vonják, Vettel hajlandó lesz-e átengedni Webbernek a győzelmet, ha ő már nem lehet világbajnok, de csapattársát hozzásegítheti a sikerhez. A Red Bullnál továbbra is azt hangoztatják, nincs központi utasítás, a pilóták belátására bízzák a kérdést, ám valószínűleg ez csupán ügyes és okos kommunikáció, Vettel tegnap már utalt arra, a győzelmet végső soron a csapatnak szerzik, bármelyikük legyen is a nyertes.
S bár nagy előny, hogy a Red Bull szükség esetén taktikázhat, Alonso áll az élen. A tekintetben is előnyben van két fő vetélytársával szemben, hogy ő már kétszeres világbajnok, Webber és Vettel viszont az első serlegre hajt. A spanyol pilóta ennek megfelelően higgadtan várja a futamot: „Nem leszek keserű, ha nem nyerem meg a vb-t. Már most kijelenthetem, szép volt ez a szezon.”
A tegnapi első szabadedzést Vettel nyerte, de a második tréning sokkal inkább mérvadó, hiszen ezen a 13. Sutil is gyorsabb kört teljesített, mint az első próbálkozásra Vettel. A második edzésen az élen össze is állt a nagy négyes, Hamilton, Vettel, Alonso, Webber sorrendben, utóbbi kettő között egyetlen ezredmásodperc volt a különbség. Alonsónak ez a befutó vasárnap világbajnoki címet érne.
A vb-pontverseny állása: 1. Alonso 246 pont, 2. Webber 238, 3. Vettel 231, 4. Hamilton 222.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.