Az 1950-es első idénytől kezdve huszonöt olyan év akadt, amikor az utolsó futamban dőlt el, kinek a nyakába akasztják a babérkoszorút. Oldalakat lehetne teleírni Fangio, Surtees, Fittipaldi, majd Lauda, Piquet, Prost, Senna vagy akár Schumacher drámáiról, mégis a három, illetve két évvel ezelőtti befutót elevenítjük fel, nehogy bárki is azt gondolja, csak a hőskorban, illetve a feledésbe merült időkben akadtak váratlan események.
2007-ben Kimi Räikkönen az utolsó két futamon 17 pontos hátrányt dolgozott le (akkor az első helyért még tíz pont járt). A záró verseny előtt sem neki állt a zászló, hanem Alonsónak és Hamiltonnak. Ám a Brazil Nagydíjon előbbi harmadik, utóbbi pedig csak hetedik lett, így összességében mindketten 109 pontot gyűjtöttek – Räikkönen 110-zel hódította el a vb-címet. Egy év múlva talán még idegtépőbb volt a küzdelem. Nemhogy az utolsó versenyen, egyenesen az utolsó körben, sőt az utolsó kanyarban dőlt el a világbajnokság. Szintén Interlagosban Hamiltonnak elegendő volt az 5. helyet megszerezni, és kevesen hitték volna, hogy ezért is nagy harcban lesz. Az idény során végig magabiztosan autózott, ám most ideges brit pilóta a verseny vége felé az 5. helyet is elvesztette, amikor Vettel megelőzte. Az utolsó pillanatokban mégis a helyén volt a szíve. A hajrában eleredt az eső, súlyos választás elé állítva a versenyzőket: megéri-e kiállni a kerekcserére. A többséggel együtt Hamilton is az esőgumira szavazott. Massát már leintették elsőnek, amikor ő még csak a 6. helyen haladt, de csak kielőzte Glockot, és bejött ötödiknek, egyben világbajnoknak.
Ehhez hasonló izgalmakra Abu-Dzabiban aligha számíthatunk, mert vasárnap száraz, napos idő várható 30 fokkal. De a verseny messze nincs lefutva. Sokan még azt is kétségbe vonják, Vettel hajlandó lesz-e átengedni Webbernek a győzelmet, ha ő már nem lehet világbajnok, de csapattársát hozzásegítheti a sikerhez. A Red Bullnál továbbra is azt hangoztatják, nincs központi utasítás, a pilóták belátására bízzák a kérdést, ám valószínűleg ez csupán ügyes és okos kommunikáció, Vettel tegnap már utalt arra, a győzelmet végső soron a csapatnak szerzik, bármelyikük legyen is a nyertes.
S bár nagy előny, hogy a Red Bull szükség esetén taktikázhat, Alonso áll az élen. A tekintetben is előnyben van két fő vetélytársával szemben, hogy ő már kétszeres világbajnok, Webber és Vettel viszont az első serlegre hajt. A spanyol pilóta ennek megfelelően higgadtan várja a futamot: „Nem leszek keserű, ha nem nyerem meg a vb-t. Már most kijelenthetem, szép volt ez a szezon.”
A tegnapi első szabadedzést Vettel nyerte, de a második tréning sokkal inkább mérvadó, hiszen ezen a 13. Sutil is gyorsabb kört teljesített, mint az első próbálkozásra Vettel. A második edzésen az élen össze is állt a nagy négyes, Hamilton, Vettel, Alonso, Webber sorrendben, utóbbi kettő között egyetlen ezredmásodperc volt a különbség. Alonsónak ez a befutó vasárnap világbajnoki címet érne.
A vb-pontverseny állása: 1. Alonso 246 pont, 2. Webber 238, 3. Vettel 231, 4. Hamilton 222.

Erre nagyon ráfázhat Magyar Péter, újabb ügyekben jelentették fel