Pörög a netes kereskedelem

Miközben tizedik születésnapját ünnepli a Vatera.hu internetes aukciós bolhapiac, a napokban Portugália és Finnország mellett Magyarországon is beindította szolgáltatását az eBay. Az eredetileg amerikai, ám számos nyugat-európai és távol-keleti országba „honosított” globális aukciós weboldal idehaza egyelőre csak a fixáras vásárlásra kínál lehetőséget.

Bodacz Péter
2010. 11. 24. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Minden jel szerint megállíthatatlan az online kiskereskedelem és a használtáru-piac bővülése: a tízéves Vatera.hu, valamint a TeszVesz.hu mellett a napokban indította be magyarországi szolgáltatását a globális porondon piacvezetőnek számító eBay nemzetközi internetes piactér. A hazai portálok és az eredetileg amerikai, ám számos országba honosított, magyar nyelven az eim.eBay.hu címen elérhető weboldal egyazon pályán játszik, mint a hazaiak, ugyanakkor vélhetőleg csekély mértékben fogják egymás köreit zavarni. A globális bolhapiacteret regisztráció után eddig is használhatták hazai vásárlók és hirdetők, az újdonság pusztán annyi, hogy mostantól a portál magyar ügyfélszolgálattal, forintban megadott árakkal, és szállítási költségekkel jelenik meg a látogatók előtt. A szolgáltatás ugyanakkor némileg „lebutított”, hiszen a magyar oldalon regisztrált ügyfelek nem vehetnek részt aukciókon, csakis fix áras termékekre csaphatnak le. Emellett csak vásárolni tudnak – erre az online vásárlási tranzakciókra szakosodott PayPalon keresztül van lehetőség – értékesíteni nem. – A magyar oldal elindulása után, de még a hivatalos bejelentést megelőzően elképesztő érdeklődést tapasztaltunk, a felhasználók száma 97 százalékkal megnőtt, az oldal látogatóinak száma megötszöröződött, a magyar vásárlók által bonyolított vásárlások száma pedig 11 százalékkal lett magasabb az első héten a múlt év hasonló időszakához képest – nyilatkozta Alina Prawdzik, az eBay európai bővítési stratégiájáért felelős vezetője a terjeszkedés kapcsán.
Bár a hazai piacterek már nem hatnak az újdonság erejével, ugyancsak komoly növekedést könyvelhetnek el: a Vatera.hu átmenő forgalma negyvenhárom százalékkal, nettó árbevétele pedig negyvennégy százalékkal nőtt az idei új üzleti évben, április és október között, az előző év hasonló időszakához viszonyítva. A felhasználók száma ugyanezen periódusban huszonkilenc százalékkal, míg a termékszám húsz százalékkal gyarapodott. Az éppen tizedik születésnapját ünneplő, garázscégként indult vállalkozás legutolsó teljes pénzügyi évében több mint 17,5 milliárd forint átmenő forgalmat, egymilliárd forint feletti nettó árbevételt és több mint 79 millió forint adózott eredményt realizált.
Mint azt Gerő Viktor, a Vaterát és az ugyancsak online piactérnek otthont adó TeszVesz.hu-t a hónap eleje óta egyesítő Allegroup.hu ügyvezetője elmondta, az előbbi cég mára 1,348 millió felhasználóval és 1,537 millió termékkel a hazai e-kereskedelem meghatározó szereplőjévé vált; már minden nyolcadik magyar regisztrált a Vaterán, kínálatának csaknem 60 százaléka már fix áras aukcióként fut, és a termékek 95 százaléka villámáron azonnal leüthető.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.