Tovább vizsgálják a metrókat

Győr Ágnes
2010. 11. 15. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egyelőre nem zárult le az a vizsgálat, amelyet a BKV vezérigazgatója rendelt azután, hogy a hármas metró egyik kocsija nyitott ajtókkal utazott. Az esetről lapunk is beszámolt: több mint három héttel ezelőtt a Ferenc körút és a Klinikák közt nyitva maradt az egyik vonat utolsó kocsijának peron felőli összes ajtaja. A hibára az utasok hívták fel a vezető figyelmét vésztelefonon, aki a következő megállónál leszállította őket, és kocsiszínbe vezette a szerelvényt. A cég akkor azt közölte: a problémát egy meghibásodott alkatrész okozta, amelynek feladata, hogy jelezze a vezetőnek, ha az ajtók bezáródtak. Mivel a metró utolsó kocsija 120 méterre van a vezetőfülkétől, a járművezető a meghibásodást nem látta. Bár a BKV szakemberei szerint egyedi esetről volt szó, és megtalálták a rosszul működő elemet, utasbiztonsági szempontból azóta minden szerelvényt egyenként ellenőriznek a Ferenciek terei megállónál.
Lapunk egyes forrásokból úgy értesült, hogy hasonló technikai hibák azóta is előfordultak, ezt azonban a BKV határozottan cáfolta. Elismerték ugyanakkor, hogy a több mint 30 éves metrószerelvényeknél folyamatosan jelentkeznek problémák. – Ezeket a műszaki személyzetünk technológiai utasításaink szerint elhárítja, kijavítja – olvasható a cég szerkesztőségünkhöz eljuttatott levelében. A külső szakértő bevonásával folytatott vizsgálat lezárulása után derül ki, hogy lesz-e személyes felelősségre vonás.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.