Egyelőre nem zárult le az a vizsgálat, amelyet a BKV vezérigazgatója rendelt azután, hogy a hármas metró egyik kocsija nyitott ajtókkal utazott. Az esetről lapunk is beszámolt: több mint három héttel ezelőtt a Ferenc körút és a Klinikák közt nyitva maradt az egyik vonat utolsó kocsijának peron felőli összes ajtaja. A hibára az utasok hívták fel a vezető figyelmét vésztelefonon, aki a következő megállónál leszállította őket, és kocsiszínbe vezette a szerelvényt. A cég akkor azt közölte: a problémát egy meghibásodott alkatrész okozta, amelynek feladata, hogy jelezze a vezetőnek, ha az ajtók bezáródtak. Mivel a metró utolsó kocsija 120 méterre van a vezetőfülkétől, a járművezető a meghibásodást nem látta. Bár a BKV szakemberei szerint egyedi esetről volt szó, és megtalálták a rosszul működő elemet, utasbiztonsági szempontból azóta minden szerelvényt egyenként ellenőriznek a Ferenciek terei megállónál.
Lapunk egyes forrásokból úgy értesült, hogy hasonló technikai hibák azóta is előfordultak, ezt azonban a BKV határozottan cáfolta. Elismerték ugyanakkor, hogy a több mint 30 éves metrószerelvényeknél folyamatosan jelentkeznek problémák. – Ezeket a műszaki személyzetünk technológiai utasításaink szerint elhárítja, kijavítja – olvasható a cég szerkesztőségünkhöz eljuttatott levelében. A külső szakértő bevonásával folytatott vizsgálat lezárulása után derül ki, hogy lesz-e személyes felelősségre vonás.
Mutatjuk, hány meleg nap van hátra az őszből