Elérték a fuvarozók a kedvezményes árat

Akár 200 millió literrel többet tankolhatnak jövőre a fuvarozók a kereskedelmi gázolajár bevezetése után, s ezzel 11,5 milliárddal  több jövedékiadó-bevételhez juttatják a költségvetést – állították a fuvarozói érdekképviseletek. A kamionosok és a buszosok literenként 6,5 forintot igényelhetnek vissza a jövedéki adóból.

Hírösszefoglaló
2010. 12. 30. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A magyarországi kereskedelmi gázolajár jövő évi bevezetése növeli a magyar fuvarozó kis- és középvállalkozók versenyképességét, a hazai tankolás révén pedig a költségvetésnek többlet-jövedéki- adóbevétele lesz – hangsúlyozta Vereczkey Zoltán, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) elnöke az érdekképviselet évzáró rendezvényén. Az MKFE számítása szerint jövőre a kereskedelmi gázolajár bevezetésének eredményeként kétszázmillió literrel növekedhet a magyarországi töltőállomások éves forgalma. A 6,50 forint jövedékiadó-visszatérítés 8,5 milliárd forint kiadást jelent a költségvetésnek, de az üzemanyag-fogyasztás növekedése révén a magyar állam így is 11,5 milliárd többlet-jövedékiadóbevételt könyvelhet el. Az MKFE elnöke emlékeztetett arra, hogy az érdekképviselet javaslatára a kormány bevezette 2011. január elsejétől a kereskedelmi gázolajárat, így a Magyarországon tankoló belföldi és külföldi, 7,5 tonnánál nagyobb gépjárművek, illetve autóbuszok esetén lehetőségük lesz a jövedéki adóból literenként 6,50 forintot visszaigényelni – ismertette az MTI.
Az MKFE elnöke hangsúlyozta: a jövedéki adó visszaigénylésének feltétele az üzemanyagkártyás fizetés, valamint a vámhivatalnál meglévő regisztráció, amelyet február 15-ig kell elintézni. Vereczkey Zoltán elmondta, hogy az egyesület megállapodott a Mollal a tagoknak kibocsátott üzemanyagkártyákhoz kötődő kedvezményekről. Az eddig is működő Mol–MKFE Gold kártya mellett az egyesület tagjai igényelhetik a Mol–MKFE Green üzemanyagkártyát, amely többnyire a fuvarozó kis- és középvállalkozók lehetőségeihez igazítja a feltételeket. Az MKFE elnöke elmondta, a jövedéki adó visszaigénylésből, valamint az Mol–MKFE üzemanyagkártyákhoz kötődő kedvezmények révén jelentős üzemanyag-költségcsökkentést lehet elérni, amely a fuvarozók összköltségének mintegy 40 százalékát teszi ki. A fuvarozók versenyképességének javítására az egyesület javasolni fogja az adómentes napidíj jelenleg 25 euró összegének megemelését 40 euróra.
Karmos Gábor, az MKFE főtitkára kifejtette, Magyarországon 18,5 ezer fuvarozó vállalkozó hetvenezer tehergépjárművet üzemeltet, a személyszállításban kétezer autóbuszos személyszállító vállalkozás működik 16 ezer járművel. A szektor 130-140 ezer munkavállalót foglalkoztat. Magyarországon a közúti közlekedési szektor adja a GDP hat százalékát, évente 1600 milliárd forint adót fizet be a költségvetésnek.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.